Niemiecki koncern chce „zelektryfikować” legendarną w USA markę Scout i wprowadzić na rynek USA elektrycznego pick-upa oraz terenowego SUV-a. W planach producenta z siedzibą w Wolfsburgu jest powołanie w tym roku niezależnej spółki, która zaprojektuje i będzie produkować auta z przeznaczeniem na rynek USA. Pierwsze prototypy mają zostać zaprezentowane w przyszłym roku. Produkcja dla amerykańskich klientów ruszy w roku 2026.
– Elektryfikacja daje nam historyczną możliwość wejścia jako Grupa do bardzo atrakcyjnego segmentu pick-upów i pojazdów typu R-SUV, co pomoże nam zrealizować plan stania się znaczącym graczem na rynku amerykańskim – Herbert Diess, prezes zarządu Grupy Volkswagen.
Scouty na nowej platformie
Samochody zostaną zaprojektowane w USA i będą tam produkowane dla amerykańskich klientów. W tym celu jeszcze tym roku w zostanie powołana osobna, niezależna firma, a Volkswagen przeniesie kultową amerykańską markę Scout w XXI wiek dzięki elektryfikacji. Pierwsze prototypy mają zostać zaprezentowane w przyszłym roku, a rozpoczęcie produkcji planowane jest na 2026 rok. Elektryczne Scouty powstaną na nowej platformie, przeznaczonej dla pick-upów i aut terenowych, która pozwoli poszerzyć portfolio elektrycznych aut niemieckiej Grupy.
Strategiczny rynek
– Korzystamy z poprawy pozycji Volkswagena w USA i zamierzamy jeszcze ją wzmocnić. To przecież jeden z najważniejszych rynków wzrostu dla pojazdów elektrycznych. Elektryfikacja to historyczna okazja dla Grupy, by wejść w bardzo atrakcyjny segment pick-upów i R-SUV-ów, co pomoże nam zrealizować nasze plany, by stać się znaczącym graczem na rynku amerykańskim – powiedział Herbert Diess, prezes zarządu Grupy Volkswagen.
Producent liczy, że w segmencie R-SUV-ów i pick-upów osiągnie udział w rynku na poziomie 10 procent.
Kluczowe małe jednostki
– Spółka, którą utworzymy w tym roku, będzie odrębną jednostką i marką w ramach Grupy Volkswagen, zarządzaną niezależnie. Jest to zgodne z nowym modelem kierowania Grupą – kluczowe będą małe, sprawnie działające jednostki, które mają dostęp do naszych platform technologicznych w celu wykorzystania efektu synergii – powiedział Arno Antlitz, dyrektor finansowy Grupy Volkswagen.
Źródło: na podstawie Volkswagen