Podczas inauguracji CES 2018 dyrektor generalny Volkswagena Herbert Diess oraz założyciel i prezes Nvidii Jensen Huang omówili wpływ, jaki samochody samosterujące wywierają na oblicze motoryzacji. Obie firmy planują wspólnie rozwijać technologie autonomicznego prowadzenia.
„Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje samochód”, stwierdził Diess. „Autonomiczne prowadzenie, zeroemisyjna mobilność oraz łączność cyfrowa wymagają postępów w dziedzinie AI oraz pogłębienia procesu uczenia się. Połączenie inwencji Volkswagena oraz Nvidii, lidera w technologii związanej ze sztuczną inteligencją, umożliwi nam zrobienie dużego kroku w przyszłość”.
Huand powiedział natomiast, że w ciągu zaledwie kilku lat każdy nowy pojazd powinien dysponować sztuczną inteligencją m.in. w celu rozpoznawania głosu, gestów oraz twarzy, zaś współpraca z Volkswagenem sprawi, że kolejna generacja samochodów będzie bezpieczniejsza i dostarczająca więcej radości z prowadzenia niż kiedykolwiek wcześniej.
Na CES 2018 układy autonomicznego prowadzenia zostały zaprezentowane na przykładzie elektrycznego modelu I.D. BUZZ. Zastosowana w EV technologia „Intelligent Co-Pilot” będzie obejmować systemy wsparcia oparte na danych dostarczanych zarówno z zewnątrz, jak i z wnętrza pojazdu. Dzięki AI, samochód przyszłości nuczy się odpowiedniego reagowania na różnorodne sytuacje na drodze oraz analizowania zachowanie innych uczestników drogi, tak aby podejmować właściwe decyzje. Wraz z rozwojem technologicznym, systemy pojazdu będą stopniowo ulepszane poprzez aktualizacje oprogramowania.
Sztuczna inteligencja zdobędzie możliwości rozpoznawania twarzy w celu automatycznego otwierania drzwi pojazdu z zewnątrz, ostrzegania kierowcy przed rowerzystami, czy identyfikacji gestów oraz słów w celu obsługiwania funkcji samochodu.
Volkswagen poinformował, że zamierza wprowadzić na rynek modele autonomiczne w 2020 r. EV producenta z Wolfsburga, które zostaną oparte na dedykowanej platformie MEB, będą oferować najnowsze systemy wsparcia kierowcy oraz zostaną przystosowane od adaptacji możliwie najnowszej technologii autonomicznego prowadzenia.
Do 2025 r. niemiecki koncern zaprezentuje ponad 20 modeli całkowicie elektrycznych. Volkswagen, w zakresie autonomicznego prowadzenia, podjął niedawno współpracę również z amerykańskim startupem Aurora.
Mikroprocesory Nvidii wykorzystuje m.in. Uber w swojej flocie samosterujących samochodów testowych, które dostarcza Volvo.
volkswagen-media-services.com, cnbc.com, materiały własne