Do oferty Volkswagena na polskim rynku dołączył Golf GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o systemowej mocy 245 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. Samochód został wyposażony w 1,4-litrowy benzynowy silnik z turbosprężarką o mocy 150 KM oraz jednostkę elektryczną rozwijającą 116 KM. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy i może się rozpędzić maksymalnie do 225 km/h.
Zasięg nowego Golfa GTE w trybie zeroemisyjnym wynosi 60 km. Jego wydłużenie było możliwe dzięki poprawie właściwości aerodynamicznych samochodu i zwiększeniu o 50 procent – do 13 kWh – pojemności akumulatora.
Golf GTE może się poruszać w trybie wyłącznie elektrycznym z prędkością do 130 km/h. Jeśli akumulator został naładowany do odpowiedniego poziomu, samochód uruchamia się zawsze w elektrycznym trybie E-Mode. Jeżeli poziom naładowania „baterii” spadnie poniżej pewnej wartości lub gdy prędkość jazdy wzrośnie ponad 130 km/h, układ napędowy przechodzi w hybrydowy tryb pracy.
W trybie Hybrid kierowca ma możliwość utrzymania stanu naładowania akumulatora na aktualnym poziomie, może go zwiększyć, albo zmniejszyć. Dzięki temu może on, np. pod koniec dalekiej podróży, skorzystać w mieście z wyłącznie elektrycznego napędu, by dojechać do celu nie powodując emisji szkodliwych substancji. Żeby zachować niezbędną do tego ilość energii elektrycznej menedżer akumulatora z wyprzedzeniem korzysta z danych nawigacyjnych (jeśli w danej chwili jest włączona nawigacja) uwzględniając w zarządzaniu energią ukształtowanie terenu na konkretnej trasie. Dzięki tym informacjom gospodaruje energią w taki sposób, by nie zabrakło jej na ostatnim etapie podróży.
Ceny Golfa GTE na polskim rynku rozpoczynają się od 169 890 zł.
vw-press.pl, materiały własne