Volkswagen wprowadza na rynek naścienną, domową stację ładowania typu wallbox. ID. Charger umożliwia ładowanie akumulatorów EV prądem o mocy do 11 kW, co oznacza, że proces ten odbywa się prawie pięć razy szybciej niż w wypadku ładowania z domowego gniazda prądu. Urządzenie pozwala na uzupełnienie energii w akumulatorze Volkswagena ID.3 o pojemności 58 kWh w ciągu sześciu godzin. W chwili rozpoczęcia sprzedaży, podstawowa cena ID.Charger wyniesie 1729 złotych.
Volkswagen zamierza oferować urządzenie w trzech wersjach, różniących się przede wszystkim zakresem funkcji cyfrowych (ID.Charger, ID.Charger Connect i ID.Charger Pro). Wszystkie trzy warianty będzie można zamówić na początku 2020 roku przez internet albo u dealerów Volkswagena. Przed zakupem klienci będą mogli wstępnie sprawdzić online, czy w ich domu istnieje możliwość zainstalowania ładowarki.
Odmiana ID.Charger Connect została wyposażona w funkcje cyfrowe. Można ją połączyć z domową siecią i ze smartfonem za pośrednictwem bezprzewodowej sieci WiFi. Opcją dodatkową jest też połączenie za pośrednictwem transmisji danych (z prędkością LTE). Dzięki temu użytkownik może zachować stałą kontrolę nad urządzeniem i nad procesem ładowania oraz korzystać z takich funkcji, jak sterowanie przy pomocy aplikacji, zdalna diagnostyka urządzenia, kontrola dostępu przy pomocy karty do ładowania oraz regularna aktualizacja oprogramowania. Cena ładowarki ID.Charger Connect w chwili wprowadzenia na rynek wyniesie 2599 złotych.
Topowa odmiana ID.Charger Pro, oprócz funkcji cyfrowych oraz seryjnego modułu LTE, posiada wbudowany licznik energii rejestrujący jej zużycie z dokładnością do jednej kilowatogodziny. Dzięki temu pozwala lepiej kontrolować pobór energii i ułatwia rozliczanie rachunków np. za ładowanie akumulatora w służbowym samochodzie. ID.Charger Pro wejdzie do sprzedaży z ceną od 3669 złotych. Koszt transmisji danych LTE przez cały czas użytkowania wallboxa został zawarty w jego cenie.
vw-press.pl, materiały własne