ID.4, elektryczny SUV-a Volkswagena, podobnie jak ID.3, posadowiony został na platformie podłogowej MEB. Model dostępny jest z akumulatorem o pojemności 52 kWh w wersji Pure i akumulatorem o pojemności 77 kWh w wersji Pro Performance. Klienci do wyboru mają trzy silniki o mocy: 148 KM, 170 KM lub 204 KM. W podstawowej odmianie Pure ID.4 oferowany jest w cenie od 156 tys. zł. Samochód w tej wersji zapewnia zasięg wynoszący do 346 km (WLTP) oraz możliwość ładowania mocą do 50 kW. Topową odmianę Pro Performance Max, można kupić za ponad 253 tys. zł.
– Dzięki ID.4 Volkswagen poszerza ofertę samochodów elektrycznych o model, który należy do najszybciej rozwijającego się segmentu na świecie – klasy kompaktowych SUV-ów. Ponad połowa ankietowanych w naszym ubiegłorocznym badaniu uznała, że poszerzenie oferty aut elektrycznych o SUV-y może zwiększyć popularność samochodów elektrycznych w Polsce. – mówi Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen w Polsce.
W wersji Pure, ID.4 jest dostępny w trzech odmianach – podstawowej, City i Style. Analogiczne odmiany dostępne są także dla ID.4 z akumulatorem Pure Performance, który pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9 sekund (w wersji Pure przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,9 s.). Volkswagen ID.4 z akumulatorem Pro Performance (77 kWh) oferuje zasięg do 523 km (WLTP) i przyspiesza do 100 km/h w 8,5 s., jest oferowany w wersjach – podstawowej, Life, Business, Family, Tech i Max. Ceny zaczynają się od niemal 191 tys. zł za model podstawowy i kończą na ponad 253 tys. zł za wersję Max.
Dzięki serii ID. w 2020 roku Volkswagen potroił dostawy samochodów elektrycznych na rynek. Produkcja seryjna ID.4 w zakładach w Zwickau (Niemcy), Anting i Foshan (w Chinach) już się rozpoczęła. Fabryki w Chattanooga (USA) i w Emden (Niemcy) rozpoczną produkcję elektrycznego SUV-a ID.4 w 2022 roku. Volkswagen ma ambicje, aby stać się liderem rynku samochodów elektrycznych na świecie. Do 2023 roku marka zainwestuje w segment ponad 11 mld euro. Do 2025 roku Volkswagen zamierza produkować 1,5 mln samochodów elektrycznych rocznie.
Źródło: https://vw-press.pl/