Volkswagen Samochody Dostawcze był jednym z głównych, branżowych partnerów Kongresu Nowej Mobilności, który odbył się w dniach 09-10 września w Lublinie. Tematem przewodnim tegorocznej edycji Kongresu była elektromobilność. Wzięli w nim udział włodarze polskich miast, przedstawiciele rad gmin, a także pracownicy samorządowi w urzędach gminnych, powiatowych i marszałkowskich oraz pracownicy jednostek zależnych, w których zakresie odpowiedzialności znajduje się elektromobilność.
Wśród wydarzeń składających się na Kongres był również panel dyskusyjny „Audyt transportu miejskiego”, zorganizowany pod patronatem Volkswagen Samochody Dostawcze. Podczas dyskusji, której moderatorami byli Martyna Abendrot-Miłuńska z PTV GROUP oraz Piotr Gomuła reprezentujący markę Volkswagen Samochody Dostawcze, poruszano tematy związane z ekologią transportu, jego stanem obecnym – wiekiem pojazdów, emisyjnością i strukturą, czy z minimalnymi oczekiwaniami przy tworzeniu stref czystego transportu. Dyskutowano również o słabych stronach wykorzystania transportu miejskiego obecnie, do których należą m.in. krótkie przejazdy i krótki czas używania pojazdów, wskazując na rozwiązania przyszłościowe, np. współdzielenie pojazdów.
„Ekologia to nie tylko obecna moda, to przede wszystkim oczekiwania mieszkańców co do życia w cichym i czystym środowisku” – mówi Martyna Abenrot-Miłuńska z PTV GROUP. „Nisko-, a docelowo zeroemisyjność transportu w miastach to proces. Należy więc zacząć przede wszystkim od inwentaryzacji obecnych usług transportowych – zarówno tych realizowanych wewnętrznie, jak i zlecanych na zewnątrz. Każda bowiem z tych usług jest jednocześnie wizytówką miasta i świadczy o jego podejściu do kwestii ekologii.”
Na inne istotne aspekty ekologicznej i elektromobilnej rewolucji wskazuje także Piotr Gomuła z Volkswagen Samochody Dostawcze: „Proces ten należy z uwagi na środki finansowe oraz dynamiczny rozwój technologii realizować krok po kroku – od przejścia przez flotę już dzisiaj spełniającą wysokie wymagania norm EU, poprzez samochody niskoemisjne, do docelowej – zeroemisyjnej.”
Panel zakończyła otwarta dyskusja, w której wzięli udział przedstawiciele samorządów i jednostek komunalnych. Dotyczyła ona m.in. narzędzi niezbędnych do uzyskania celu, jakim jest zrównoważony, efektywny kosztowo i czysty transport miejski.
Kongres Nowej Mobilności został zorganizowany przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych. W ramach wydarzenia odbyło się 6 premier raportów, liczne dyskusje w formule okrągłego stołu, expert talks praktyków rynku i posiedzenia grup roboczych. Oprócz paneli i warsztatów, uczestnicy mogli poznawać oblicze nowej mobilności w strefie wystawienniczej oraz Strefie Smart, gdzie wystawione zostało kilkadziesiąt pojazdów nisko- i zeroemisyjnych.
Partnerami 24-godzinnego warsztatu skierowanego do polskich samorządów, który zgromadził ponad pół tysiąca urzędników samorządowych i przedstawicieli firm, byli: Volkswagen, PTV Group, Daimler, BMW, Volvo, Toyota, engie, KPMG, Allego, Uber, Santander Leasing, ABB, Nissan, Ekoenergetyka-Polska, Triggo, Alphabet, GO+EAuto i Nexity.
Wśród wystawców można wymienić takie firmy jak: Garo, Panek S.A., KZŁ Bydgoszcz, Renault, stadtraum, Schunk, Gireve, Wenar, Terberg Matec Polska, Mini-Auta.pl, MPK Lublin oraz Enelion.
vw-press.pl, materiały własne