UDOSTĘPNIJ

Belgijski producent autobusów, autokarów i pojazdów przemysłowych pochwalił się nowym dwupokładowym autokarem w 100% zasilany akumulatorem. TDX25E zapewnia miejsce dla 69 pasażerów (18 na pokładzie dolnym i 51 na pokładzie górnym) i ma zasięg do 500 km. TDX25E jest przeznaczony na rynek amerykański. Będzie woził klientów m. in. z Doliny Krzemowej.

Rok temu firma Van Hool wysłała do USA swój pierwszy w 100% elektryczny autokar, CX45E (producent sprzedał w USA już 22 egzemplarze). Firma  zbudowała już ponad 1200 pojazdów z elektrycznym układem napędowym. Zarówno CX45E, jak i zupełnie nowy TDX25E wykorzystują komponenty elektryczne, w tym układ napędowy firmy Siemens i akumulatory Proterra.

Amerykanie zadowoleni

Klienci amerykańscy bardzo entuzjastycznie zareagowali na wrażenia z jazdy naszym pierwszym autokarem z napędem elektrycznym, CX45E. To skłoniło nas do szybkiego rozpoczęcia prac nad opracowaniem dwupokładowego autokaru BEV, który ma większą pojemność pasażerską. Nasze doświadczenie z elektrycznymi systemami napędowymi pomogło nam w szybkim rozwoju i wszechstronnych testach najnowszego dwupokładowego Van Hool, TDX25E – powiedział Filip Van Hool, dyrektor generalny Van Hool.

Belgijski producent produkuje dwupokładowe autokary od 1982 roku. W 2007 roku wysłał pierwsze piętrowe autokary do Stanów Zjednoczonych.

15 lat później, wprowadzamy na rynek amerykański pierwszy w 100% elektryczny piętrowy autokar. To drugi rynek krajowy dla Van Hool, nigdzie indziej na świecie popyt na nasze autokary piętrowe nie jest większy niż w USA – dodał Van Hool.

Brytyjczycy byli pierwsi

Chodź belgijski producent na swojej stronie chwali się, że jest to pierwszy tego typu pojazd na świecie, to nie do końca ma rację. W czerwcu tego roku brytyjska firma Alexander Dennis Limited (ADL jest spółką zależna Grupy NFI), także zaprezentowała swój pierwszy w pełni elektryczny trójosiowy autobus piętrowy. Auto trafi także na rynek amerykański. E-autobus spełnia wymogi „Buy America”, a jego drogowe testy ruszyły już w tym roku.

Brytyjski Enviro500EV Charge ma blisko 14 metrów długości (45 stóp), a na pokładach może pomieścić do 82 pasażerów, w tym 53 na górnym pokładzie. Czyli jeszcze więcej niż nowy piętrowy bus BEV od Van Hoola (ten mieści 69 osób). Belgijski piętrowy konkurent Brytyjczyków jest też nieco krótszy. Posiada następujące wymiary: wysokość (3990 mm) i długość: (13 520 mm).

Kierunek Dolina Krzemowa

Na płaszczyźnie sprzedaży Van Hool współpracuje z dystrybutorem na rynku północnoamerykańskim, ABC Bus Companies, Inc. Obecnie na drogach Ameryki Północnej jeździ ponad 11 000 autokarów i autobusów Van Hool, obsługujących wielu klientów, w tym wiele dużych firm z Doliny Krzemowej, które organizują przewozy dla swoich pracowników. Ze względu na zapotrzebowanie kilku klientów na pojazdy w pełni napędzane elektrycznie belgijski producent przyśpieszył swoje badania nad w pełni elektrycznym dwupokładowym autokarem. W efekcie powstał TDX25E.

Van Hool to belgijski producent autobusów, autokarów i pojazdów przemysłowych. Firma, która została założona w 1947 roku, ma siedzibę w Koningshooikt. Zdecydowana większość produkowanych jednostek trafia do Europy i Ameryki Północnej. Van Hool zatrudnia około 3500 pracowników na całym świecie, z których większość pracuje w zakładach produkcyjnych w Koningshooikt (Belgia) i Skopje (Macedonia Północna).

Źródło: vanhool.be, własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA