Pojazd został wyposażony w rewolucyjny system szybkiego doładowywania baterii w 15 min do 90 proc.
ELVI zaprojektowano w wersji trzyosobowej. Tył pojazdu może być zamieniony w chłodnię, plandekę, kontener lub otwartą skrzynię.
Samochód jest dedykowany dla firm zajmujących się wywozem odpadów, przewozem paczek, budownictwem czy dostawą żywności. Może być także skonfigurowany na potrzeby służb medycznych lub straży pożarnej.
Całkowita masa ELVI to 3,5 tony, ładowność wynosi 1500 kg. Na pełnej baterii pojazd może przebyć 150 km, co odpowiada zapotrzebowaniu firm i spółek prowadzących działalność w obrębie jednego miasta. Jak deklaruje Ursus, ładowanie baterii do 90 proc. ma trwać 15 minut. Prędkość maksymalna to 100 km/h, zaś napęd jest przenoszony na tylne koła.
Projektant samochodu, Grzegorz Czachowski, ujawnił, że w wyposażeniu standardowym ELVI znajdą się dwa wyświetlacze. Jeden z podstawowymi informacjami takimi jak prędkościomierz, czy informacje o zasięgu zostanie umieszczony za kierownicą. Drugi wyświetlacz to mobilny tablet umieszczony w doku – będzie można go indywidualnie skonfigurować, dodawać swoje ulubione lub sprofilowane aplikacje.
W standardowej wersji pojazd zostanie wyposażony w klimatyzację i elektrycznie sterowane szyby.
Według ostatnich zapowiedzi zarządu Ursusa produkcja seryjna ELVI ruszy w drugim kwartale przyszłego roku.
cire.pl, elvi.pl, materiały własne