pressroom.ups.com, materiały własne
Do 2020 r. 25% nowych pojazdów nabywanych przez największą firmę kurierską na świecie – amerykański UPS – ma być zasilana paliwami alternatywnymi. W zeszłym roku pojazdy nisko-emisyjne stanowiły 19% floty spółki.
Celem, który firma chce osiągnąć do 2025 r., jest wzrost tego udziału do 40%. Ponadto, 25% energii elektrycznej zużywanej przez UPS ma pochodzić ze źródeł odnawialnych (w zeszłym roku było to zaledwie 0,2%).
Naczelnym złożeniem amerykańskiej spółki pozostaje obniżenie emisji gazów cieplarnianych o 12% do 2025 r.
Obecnie UPS zarządza flotą składającą się z ponad 8,300 pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi lub wykorzystującymi zaawansowaną technologię. Liczba ta obejmuje maszyny o napędzie w pełni elektrycznym, hybrydy, pojazdy zasilane CNG, LNG, LPG, biopaliwami oraz takie, które wyposażono w nadwozie z kompozytów, przyczyniające się do oszczędności paliwa z uwagi na niską masę.
Jak powiedział David Abney, szef UPS: „Ze względu na rozmiary i skalę naszej działalności, podejmowane przez nas działania mają znaczny wpływ na rynek, nowoczesne technologie i mogą stać się katalizatorem dla inwestycji infrastrukturalnych. Liczymy na to, że pomysłowość naszych pracowników, dostawców i partnerów technologicznych pomoże w osiągnięciu wyznaczonych przez nas celów, wdrożeniu w życie zmian w branży transportowej oraz innowacyjnych pomysłów”.
Od 2009 r. firma zainwestowała 750 milionów dolarów w nisko-emisyjne pojazdy i przeznaczoną dla nich infrastrukturę. Nakłady spółki na zakłady zasilane energią słoneczną wyniosły natomiast 18 milionów dolarów.
W zeszłym roku pojazdy należące do floty UPS zużyły ponad 367 milionów litrów paliw alternatywnych i niskowęglowych.