Amerykański koncern przeprowadzi transmisję na żywo z wydarzenia w Shenzhen, podkreślając w ten sposób fakt jak ważny jest dla niego tamtejszy rynek. We wrześniu Tesla sprzedała w Chinach 52 153 modele, które produkuje oczywiście w miejscowych zakładach. Od stycznia Tesla China wyeksportowała natomiast już ponad 100 000 pojazdów.
Firma o otwarciu tysięcznej stacji Supercharger w Chinach kontynentalnych poinformowała w środę. Uroczystość odbędzie się już jutro w Shenzhen. Jak zapewniają przedstawiciele kalifornijskiego giganta „będzie to kamień milowy dla firmy w Chinach, dlatego ceremonia otwarcia będzie transmitowana na żywo na Weibo (chiński portal społecznościowy).
Większość stacji – V3
Tesla ogłosiła na początku tego miesiąca, że we wrześniu uruchomiła w Chinach kontynentalnych 43 lokalizacje ze stacjami ładowania, uzupełniając swoje portfolio o 281 Superchargerów, z których większość to V3 (niewielka liczba produktów to V2). Co ciekawe ostatnie 100 stacji Supercharger Tesli na chińskim kontynencie otwarto w przeciągu zaledwie ostatnich trzech miesięcy.
Najgęściej w Szanghaju
Warto jednak zauważyć, że to Szanghaj (jedno z czterech miast wydzielonych Chińskiej Republiki Ludowej), gdzie znajduje się fabryka Tesli, wydaje się być jej głównym rynkiem w Chinach. Tam firma posiada również największą liczbę punktów ładowania.
Szybko rosnąca sprzedaż
Szybki rozwój sieci ładowania Tesli następuje w czasie, gdy jej sprzedaż w Chinach rośnie w imponującym tempie. Sprzedaż hurtowa Tesli w Chinach we wrześniu osiągnęła 56 006 sztuk, o 394 procent więcej rok do roku i o 26,5 procent więcej niż w sierpniu (dane opublikowane na początku tego miesiąca przez China Passenger Car Association (CPCA). Na tę liczbę złożyła się sprzedaż modelu 3 (we wrześniu wyniosła 19 120 sztuk), oraz nowego modelu Y – 33 033 sztuki.
Imponujący eksport
Natomiast Tesla China poinformowała jeszcze we wrześniu, że od stycznia do sierpnia tego roku wyeksportowała 97 496 pojazdów do ponad 10 krajów i regionów. Elektryki kalifornijskiego giganta dodarły m. in. do Europy, Stanów Zjednoczonych, Australii, Japonii, Korei Południowej i Singapuru.
O tym, że jutrzejsza uroczystość to ma swój określony cel marketingowy świadczą także inne ruchy firmy. Na początku września Tesla otworzyła nowe centrum dostaw w Pekinie o powierzchni 11 800 metrów kwadratowych. Przedstawiciele amerykańskiego koncernu zaznaczyli, że centrum jest największym w Azji (ma aż 101 dedykowanych powierzchni dostaw) i będzie służyć jako ważny punkt dystrybucji produktów Tesli oraz miejsce spotkań klientów w Chinach i całej Azji.
Ogromny potencjał rynku
Na koniec warto przypomnieć o potencjale rynku chińskiego, gdzie sprzedaż nowych pojazdów EV wyniosła w 2020 roku blisko 1,37 miliona sztuk. Tym samym Chiny szósty rok z rzędu zajęły pierwsze miejsce na świecie pod tym względem. W minionym roku światowa sprzedaż elektryków osiągnęła 3,07 mln sztuk.
Źródło: własne, cnevpost.com