Toyota zamierza zbudować centrum badań i rozwoju samochodów ekologicznych. Nowa placówka zostanie zlokalizowana w japońskiej prefekturze Aichi na powierzchni około 650 hektarów. W jej obszarze powstanie 11 torów testowych, zaś łączna wartość inwestycji wyniesie 2,8 miliarda dolarów. Centrum rozpocznie działalność już w 2019 r. i osiągnie pełną wydajność w 2023 r.
Jak powiedział wiceprezydent Toyoty, Shigeki Terashi, projekt „przyczyni się do przyspieszenia badań i rozwoju zmotoryzowanego społeczeństwa przyszłości”.
Tory testowe będą odzwierciedlać różnorodne warunki jazdy. Jeden z nich zostanie ukształtowany na wzór niemieckiego Nürburgringu. Posłuży do testowania m.in. właściwości jezdnych, stabilności czy hamowania w trudnych warunkach. Trasa o długości 5,3 km obejmie wiele zakrętów i różnicę wysokości wynoszącą 75 metrów.
Docelowo, centrum Toyoty będzie zatrudniać 3 850 pracowników.
Do 2030 r. japoński koncern zamierza sprzedawać rocznie ponad 5,5 mln samochodów zelektryfikowanych, w tym milion zeroemisyjnych (typu BEV i FCEV).
Ok. 2025 r. każdy model w ofercie Toyoty i Lexusa będzie dostępny w wersji z napędem elektrycznym. Na początku przyszłej dekady japoński producent planuje posiadać ponad 10 modeli samochodów typu BEV. Początkowo trafią do sprzedaży w Chinach, a następnie na rynki w Japonii, Indiach, USA i Europie.
Koncern zakończył 2017 r. z rekordowymi wynikami sprzedaży pojazdów hybrydowych na Starym Kontynencie. Europejscy klienci nabyli łącznie 406 000 egzemplarzy modeli elektryczno-spalinowych Toyoty (wzrost o 38% r/r). W Polsce zarejestrowano w ubiegłym roku 14 196 hybryd japońskiego producenta, co oznacza wzrost o 70% w stosunku do 2016 r.
asia.nikkei.com, materiały własne