Toyota zapowiedziała, że w 2019 r. do sprzedaży w Chinach trafią modele Corolla oraz Levin w odmianach plug-in hybrid. Ponadto od 2020 r. klienci w Państwie Środka będą mogli nabyć w pełni elektryczny samochód (BEV) oparty na kompaktowym SUVie C-HR/IZOA. Łącznie, do końca 2020 r. Toyota zamierza wprowadzić na chiński rynek 10 nowych, zelektryfikowanych modeli.
Ponadto, japoński koncern zamierza produkować w Państwie Środka elementy elektrycznych układów napędowych (w tym silniki), baterie, falowniki i inne podzespoły.
Modele Corolla i Levin w wersjach PHEV zostały zaprezentowane na targach motoryzacyjnych w Pekinie. Zasięg obu samochodów w trybie zeroemisyjnym będzie wynosił co najmniej 50 km na jednym ładowaniu. Pojazdy będą powstawały w Chinach i staną się tym samym pierwszymi hybrydami plug-in Toyoty produkowanymi poza granicami Japonii.
Aby przyspieszyć proces elektryfikacji swoich samochodów, koncern otworzy nowy ośrodek testowy baterii do EV. Placówka zostanie zlokalizowana w obrębie chińskiego centrum badań i rozwoju Toyoty.
W 2017 r. japoński koncern sprzedał w Państwie Środka ok. 140 000 zelektryfikowanych samochodów (uwzględniając modele Corolla i Levin w klasycznych odmianach hybrydowych, pozbawionych możliwości doładowania baterii z zewnętrznego źródła prądu).
Toyota bada również perspektywy rozwoju pojazdów wodorowych (FCEV) na chińskim rynku. W ubiegłym roku koncern rozpoczął trzyletni program testów weryfikacyjnych oparty na zeroemisyjnym modelu Mirai. Ponadto, Toyota otworzyła w Państwie Środka stację tankowania wodoru. Japoński producent rozważa możliwość wykorzystania technologii wodorowej w pojazdach komercyjnych (np. autobusach) przeznaczonych na chiński rynek.
Ok. 2025 r. każdy model w ofercie Toyoty i Lexusa będzie dostępny w wersji z napędem elektrycznym. Na początku przyszłej dekady koncern planuje posiadać ponad 10 modeli samochodów typu BEV. Początkowo trafią do sprzedaży w Chinach, a następnie na rynki w Japonii, Indiach, USA i Europie. Do 2030 r. japoński koncern zamierza sprzedawać rocznie ponad 5,5 mln samochodów zelektryfikowanych, w tym milion zeroemisyjnych (typu BEV i FCEV).
newsroom.toyota.co.jp, materiały własne