Toyota ogłosiła dziś swoje plany na lata 2020-2030 w zakresie samochodów zelektryfikowanych.
Koncern zamierza posiadać w swojej ofercie zarówno „klasyczne” hybrydy (HEV), hybrydy typu plug-in (PHEV), a także pojazdy w pełni elektryczne zasilane akumulatorami (BEV) oraz ogniwami paliwowymi (FCEV)
W ramach programu Environmental Challenge 2050, Toyota planuje zmniejszyć średnie emisje CO2 generowane przez samochody o 90% względem poziomu z 2010 r. Elektryfikacja ma pomóc w osiągnięciu tego celu.
Do 2030 r. japoński koncern zamierza sprzedawać rocznie ponad 5,5 mln samochodów zelektryfikowanych, w tym milion zeroemisyjnych (typu BEV i FCEV).
Ok. 2025 r. każdy model w ofercie Toyoty i Lexusa będzie dostępny w wersji z napędem elektrycznym. Na początku przyszłej dekady japoński producent planuje posiadać ponad 10 modeli samochodów typu BEV. Początkowo trafią do sprzedaży w Chinach, a następnie na rynki w Japonii, Indiach, USA i Europie.
Wśród produkowanych przez Toyotę FCEVów znajdą się zarówno pojazdy osobowe, jak i użytkowe.
Japoński koncern zapowiada także dalszy rozwój technologii hybrydowych. Żeby sprostać zróżnicowanym potrzebom klientów, niektóre modele hybrydowe będą dostępne w wersjach różniących się mocą, zaś w innych systemy hybrydowe zostaną uproszczone. Toyota poszerzy ponadto swoją ofertę PHEVów.
Równolegle, japoński koncern zamierza rozwijać technologie związane z bateriami do EV. Konieczne jest zwiększenie ich pojemności, zmniejszenie masy i rozmiarów oraz redukcja ceny. Toyota prowadzi obecnie badania nad akumulatorami ze stałym elektrolitem i planuje wprowadzić tę technologię na rynek na początku przyszłej dekady. Dodatkowo, zamierza współpracować w zakresie rozwoju baterii pryzmatycznych z firmą Panasonic.
Japoński koncern skupi się także na rozwoju infrastruktury, w tym stacji ładowania EV oraz tankowania wodoru, a także punktów recyclingu zużytych baterii.
newsroom.toyota.co.jp, materiały własne