Toyota i Panasonic ogłosiły podczas dzisiejszej konferencji prasowej, że zamierzają wspólnie rozwijać akumulatory do pojazdów zelektryfikowanych, w tym baterie ze stałym elektrolitem.
Współpraca obu firm rozpoczęła się już w 1953 r. W 1996 r. powołały do życia joint venture Primearth EV Energy, która dostarcza akumulatory do hybrydowych modeli Toyoty.
Jak podaje agencja Bloomberg, prezydent Toyoty, Akio Toyoda przyznał, że jego firma jest „trochę spóźniona” w globalnym wyścigu w kierunku elektromobilności i teraz zamierza nadrobić tę stratę. Koncern nie posiada obecnie w ofercie samochodów w pełni elektrycznych, zasilanych akumulatorami litowo-jonowymi.
Jak powiedział Toyoda:
„Elektryfikacja stanowi główną część transformacji dokonującej się teraz w przemyśle motoryzacyjnym. Żeby projektować jeszcze lepsze samochody musimy rozpocząć współpracę z wyspecjalizowanymi producentami akumulatorów”.
Toyota jest gotowa na podjęcie kooperacji z innymi firmami, aby przyspieszyć tempo rozwoju technologicznego.
Japoński producent zawarł umowę o partnerstwie w dziedzinie samochodów elektrycznych m.in. z Mazdą i Denso.
W 2020 r. Toyota wprowadzi EV na rynek indyjski, gdzie współpracuje z Suzuki. Firma prowadzi ponadto badania nad akumulatorami ze stałym elektrolitem, które pozwolą na zwiększenie zasięgu pojazdów elektrycznych i znaczne skrócenie czasu ich ładowania, przy jednoczesnym podniesieniu poziomu bezpieczeństwa w porównaniu do obecnej generacji baterii litowo-jonowych.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, Toyota zamierza oferować w przyszłości „pełną gamę samochodów przyjaznych środowisku”: zarówno hybrydowych, jak i w pełni elektrycznych oraz wodorowych.
Udział Panasonica w światowym rynku akumulatorów do pojazdów zelektryfikowanych wynosi 29%.
bloomberg.com, newsroom.toyota.co.jp, reuters.com, materiały własne