UDOSTĘPNIJ

 

Toyota Research Institute buduje ośrodek testowy do rozwoju systemów zautomatyzowanej jazdy. Nowy obiekt powstanie na terenie Michigan Technical Resource Park (MITRP) w Ottawa Lake i zajmie powierzchnię 60 akrów (ok. 24 hektarów) wewnątrz toru testowego.Centrum zostanie otwarte w październiku tego roku i będzie służyło wyłącznie Toyota Research Institute. Specjaliści TRI będą w nim sprawdzać skuteczność systemu zautomatyzowanej jazdy Toyota Guardian według skrajnych scenariuszy, symulujących wyjątkowo niebezpieczne sytuacje.

Jak powiedział Ryan Eustice, wiceprezydent TRI do spraw zautomatyzowanej jazdy:
„Tworząc ośrodek testowy do naszej wyłącznej dyspozycji, możemy go precyzyjnie dostosować do naszych potrzeb i do testowania coraz bardziej zaawansowanych funkcji, w szczególności zautomatyzowanego trybu jazdy Toyota Guardian. Nowy ośrodek da nam elastyczność, która pozwoli tworzyć coraz bardziej zaawansowane scenariusze testowe. Dzięki nim będziemy przesuwać granice możliwości naszych technologii, aby zbudować prowadzony przez człowieka samochód, którego inteligentne systemy uniemożliwiają spowodowanie wypadku”.

Centrum rozwojowe TRI zostanie zbudowane wewnątrz toru testowego MITRP o długości 2,8 km. Będzie się składało z konstrukcji odtwarzających zatłoczone miejskie ulice, śliskie nawierzchnie i czteropasmowe autostrady z wjazdami i zjazdami dopuszczającymi duże prędkości.

Toyota Research Institute wynajmuje teren od MITRP, jest też odpowiedzialny za projekt, budowę i utrzymanie ośrodka. Specjaliści TRI będą mieli ponadto dostęp do toru i innych udogodnień centrum MITRP. Nowy ośrodek dołączy do trzech innych centrów testowych Toyota research Institute – GoMentum Station w Kalifornii oraz Mcity i American Center for Mobility w Michigan.

Centrum testowania samochodów Michigan Technical Resource Park istnieje od 1968 roku. Park technologiczny o powierzchni 336 akrów (ok. 136 hektarów) został kupiony w 2010 roku przez prywatnego inwestora, który obecnie udostępnia ośrodek producentom samochodów i pojazdów użytkowych oraz wytwórcom części.

 

toyotanews.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA