Tesla ujawniła osiągi Modelu 3 w wersjach AWD oraz Performance.
Wyposażona w dwa silniki elektryczne oraz napęd na cztery koła odmiana AWD będzie dysponować zasięgiem 499 km na jednym ładowaniu, prędkością maksymalną na poziomie 225 km/h oraz przyspieszeniem od 0 do 97 km/h w 4,5 sekundy. Cenę tej wersji w USA (bez uwzględnienia Autopilota) ustalono na 54 000 dolarów (ok. 196 000 zł). Pierwsze dostawy Modelu 3 AWD mają się rozpocząć w lipcu 2018 r.
Z kolei usportowiona odmiana Performance będzie przyspieszać od 0 do 97 km/h w 3,5 sekundy, a jej prędkość maksymalna wyniesie 250 km/h. W stosunku do wersji AWD, zasięg pozostanie bez zmian, znacznie wzrośnie za to cena – do 78 000 dolarów (ok. 284 000 zł) bez Autopilota.
Dla porównania, za odmianę Modelu 3 z jednym silnikiem elektrycznym, bateriami o pojemności 75 kWh (tzw. „long-range”), przyspieszeniem od 0 do 97 km/h w 5,1 s. i zasięgiem 499 km należy zapłacić co najmniej 44 000 dolarów (ok. 160 000 zł). Z kolei większy Model S 75D (zasięg ok. 417 km, przyspieszenie od 0 do 97 km/h w 4,2 s.) w wersji bazowej wyceniono na 74 500 dolarów (ok. 271 000 zł).
Jak stwierdził Elon Musk, Model 3 Performance będzie kosztował mniej więcej tyle samo co BMW M3, jednak ma być o 15% szybszy i prowadzić się lepiej . Zdaniem dyrektora Tesli, wersja Performance „pobije na torze wszystkie inne samochody tej klasy”. Cennik BMW M3 rozpoczyna się w Stanach Zjednoczonych od 66 500 dolarów (ok. 242 00 zł).
Tesla szacuje obecnie termin dostawy Modelu 3 na 4-12 miesięcy od dnia złożenia zamówienia. Według szacunków Bloomberga, poziom produkcji pojazdu wynosił ostatnio ok. 3 600 szt. tygodniowo, a z taśm montażowych zjechało łącznie prawie 30 000 najmniejszego samochodu Tesli.
Z uwagi na trudną sytuację finansową, kalifornijska spółka w najbliższym czasie nie planuje rozpoczęcia dostaw Modelu 3 w najtańszej, bazowej wersji (tzw. „short-range”) za 35 000 dolarów (ok. 127 000 zł).
bloomberg.com, materiały własne