reuters.com, materiały własne
Tesla potwierdziła, że prowadzi rozmowy z władzami Szanghaju na temat budowy fabryki w Chinach.
Porozumienie ma zostać zawarte do końca 2017 r.
Importowane samochody sprzedawane na rynku w Państwie Środka obłożone są 25-procentowym cłem. Ponadto, chińskie władze nie udzielają zezwoleń na budowę zakładów będących wyłączną własnością zagranicznych koncernów motoryzacyjnych. Konieczne jest zatem podjęcie współpracy z lokalnymi firmami.
Tesla (podobnie jak i inne zagraniczne firmy) byłaby w takim przypadku nadal obłożona 25-procentowym cłem, jednak lokalne wytwarzanie samochodów pozwoliłoby na obniżenie kosztów produkcji.
Rozpoczęcie wytwarzania pojazdów elektrycznych w Chinach planuje m. in. Volvo (w Chinach będą wytwarzane modele marki Polestar), BMW, Volkswagen, General Motors, Renault-Nissan, Toyota, Daimler, oraz Ford.
Tesla koncentruje się obecnie nad zwiększeniem wydajności swoich fabryk. W trzecim kwartale 2017 r. firma Elona Muska dostarczyła do klientów jedynie 220 egzemplarzy Modelu 3, zamiast 1 500, jak pierwotnie zakładano.