Osiem lat po wejściu na chiński rynek Tesla otworzyła nowe centrum dostaw w Pekinie o powierzchni 11 800 metrów kwadratowych. Przedstawiciele amerykańskiego koncernu zaznaczyli, że centrum jest największym w Azji (ma aż 101 dedykowanych powierzchni dostaw) i będzie służyć jako ważny punkt dystrybucji produktów Tesli oraz miejsce spotkań klientów w Chinach i całej Azji.
Centrum znajduje się w pobliżu kurortu Xiedao w północno-wschodnim Pekinie, około 10 kilometrów od międzynarodowego lotniska w Pekinie. Centrum wykorzystuje modułowy model dostaw na linii montażowej oraz inteligentny system dostaw, który firma nazywa Delivery Vision. Wszystko w celu „alokacji zasobów ludzkich” w miejscu dostawy i zwiększenia szybkości dostaw.
Tesla pomaga Państwu Środka
– Tesla będzie nadal pogłębiać swoje zaangażowanie w nowy sektor energetyczny i pomagać Chinom w jak najszybszym osiągnięciu szczytu emisji i neutralności węglowej – powiedziała podczas ceremonii otwarcia centrum wiceprezes Tesli Grace Tao.
Rekord w sierpniu
Tymczasem kalifornijska firma bije kolejne rekordy. Według Chińskiego Stowarzyszenia Samochodów Osobowych (CPCA), sprzedaż hurtowa Tesli w Chinach osiągnęła w sierpniu rekordową liczbę 44 264 sztuk, w tym 31 379 sztuk wyeksportowanych. Oznacza to, że sierpniowa sprzedaż Tesli w Chinach wyniosła 12 885 sztuk.
Tesla nie zapomina także o budowie w Chinach infrastruktury do ładowania samochodów EV. Liczba stacji Supercharger Tesli otwartych w Chinach kontynentalnych przekracza obecnie 900, obejmując ponad 330 miast.
Początek w 2013 roku
Początki Tesli w Chinach sięgają 2013 roku. Tesla otworzyła wtedy swoje pierwsze centrum w Chinach w Pekinie, rozpoczynając swoją obecność wejście na rynku. W 2014 roku uruchomiono pierwszą stację Supercharger Tesli w Chinach; w 2016 roku Tesla przekroczyła 100 stacji Supercharger w kraju.
Fabryka w Szanghaju i w Berlinie
Natomiast w 2018 roku dyrektor generalny Tesli Elon Musk ogłosił, że w Szanghaju powstanie Gigafabryka. W 2019 roku oficjalnie rozpoczęła się budowa zakładu, który został oddany do eksploatacji pod koniec roku. W styczniu 2020 r. wyprodukowana w Chinach Tesla Model 3 zaczęła dostarczać do pierwszych klientów. Od tego roku Tesla Shanghai Gigafactory przekształciła się w centrum eksportowe firmy.
Jednak ten ciekawy plany rozbudowy fabryki w Sznghaju na razie utknął w miejscu. Zbiegło to się w czasie z decyzją o powiększeniu fabryki pod Berlinem o zakład w którym mają być produkowane baterie do samochodów EV.
Sprzedaż nowych pojazdów EV w Chinach wyniosła w 2020 roku blisko 1,37 miliona sztuk. Tym samym Chiny szósty rok z rzędu zajęły pierwsze miejsce na świecie pod tym względem. W minionym roku światowa sprzedaż elektryków osiągnęła 3,07 mln sztuk. Chińczycy są zdania, że ten wynik jest odzwierciedleniem globalnego trendu walki ze zmianami klimatycznymi i wynikającej z tego chęć optymalizacji struktury energetycznej danych państw czy regionów.
Źródło: cnevpost.com, własne