Porsche w okresie styczeń – czerwiec 2021r. dostarczyło na całym świecie 153 656 pojazdów, czyli o 31 procent w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Znaczący wzrost popytu objął wszystkie serie modeli i globalne regiony sprzedaży. Silnik elektryczny ma około 40 procent aut dostarczanych na rynek europejski. W ciągu sześciu miesięcy bieżącego roku Taycan (BEV) znalazł niemal 20 tys. nabywców, czyli niemal tyle samo co kultowa 911.
Cayenne hitem
Modelem, który odniósł największy sukces, był Cayenne z 44 050 egzemplarzami, czyli o dwanaście procent więcej niż w zeszłym roku. Macan jest na drugim miejscu z 43 618 klientami odebranymi w pierwszym półroczu – wzrost o 27 procent. Całkowicie elektryczny Taycan świętuje szczególny sukces. Z 19 822 dostawami pojazdów, pod koniec półrocza jest nieco poniżej poziomu z 2020 roku. Tym samym najnowszy członek gamy modelowej dorównuje ikonie samochodu sportowego, 911, z dostawami na poziomie 20 611 i wzrostem o 22 procent. Do klientów dostarczono 11 922 egzemplarze modeli 718 Boxster i 718 Cayman (plus 33 procent). W przypadku Panamery było to 13 633 pojazdów – wzrost o sześć procent.
– Jesteśmy niezwykle zachwyceni wysokim popytem na nasze samochody sportowe Wzrost dostaw w pierwszej połowie roku jest wyższy niż w przypadku całego rynku. Tempo elektryfikacji rośnie we wszystkich regionach. Ten rozwój potwierdza drogę, którą obraliśmy naszą strategią jazdy. W Europie około 40 procent obecnie dostarczanych samochodów ma silnik elektryczny – niezależnie od tego, czy jest to pojazd czysto elektryczny, czy hybryda typu plug-in. Naszym najwyższym priorytetem pozostaje spełnianie marzeń naszych klientów – powiedział Detlev von Platen, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu w Porsche AG.
USA z największym wzrostem
Stany Zjednoczone osiągnęły szczególnie silny wzrost na rynkach z 50-procentowym wzrostem: dostarczono tam 36 326 pojazdów. Chiny pozostają największym jednolitym rynkiem z 48 654 klientami, którzy odebrali swoje Porsche w pierwszej połowie roku. Pomimo stosunkowo silnej bazy w ubiegłym roku, producent samochodów sportowych osiągnął 23-procentowy wzrost. W Chinach ostatnio znacznie wzrósł popyt na dwudrzwiowe samochody sportowe. W sumie od stycznia do czerwca dostarczono 2 324 egzemplarze 911, o 83 procent więcej niż w roku poprzednim. Dostawy w Azji i Pacyfiku, Afryce i na Bliskim Wschodzie wzrosły łącznie o jedną czwartą. Klientom dostarczono tam 69 198 samochodów sportowych. W Europie Porsche odnotowało również 25-procentowy wzrost, dostarczając 40 435 sztuk. W Niemczech osiągnięto wzrost o 22 procent – w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku dostarczono na rodzimy rynek 13 094 pojazdy.
– Po intensywnym pierwszym półroczu w 2021 r. możemy odnotować bardzo pozytywny wynik. Nasze księgi zamówień są pełne. Jednocześnie jesteśmy świadomi niepewności spowodowanych pandemią i sytuacją w zakresie dostaw półprzewodników. Nadal uważnie obserwujemy ogólną sytuację, zachowując jednocześnie nasze optymistyczne stanowisko – podkreślił von Platen.
PORSCHE AG
Dostawy* | 01.-06. 2020 | 01.-06. 2021 | Zmiana |
Na całym świecie | 116 964 | 153 656 | +31% |
Europa | 32 312 | 40 435 | +25% |
Europa | 10 702 | 13 094 | +22% |
Ameryka | 29 102 | 44 023 | +51% |
USA | 24 186 | 36 326 | +50% |
Azja, Afryka i Bliski Wschód | 55 550 | 69 198 | +25% |
Chiny | 39 603 | 48 654 | +23% |
*w tys.
Źródło: na podstawie Porsche