volkswagen.co.uk, materiały własne
Volkswagen zaprezentował zupełnie nową wersję swojego bestsellera – Polo. To kluczowy model w ofercie marki z Wolfsburga. Do tej pory na świecie niemiecki producent sprzedał ponad 16 milionów wszystkich generacji tego samochodu.
Wraz z wyglądem oraz zewnętrznymi rozmiarami zmieniła się ilość miejsca we wnętrzu, wprowadzono wydajniejsze silniki oraz zastosowane nowe systemy wspomagające kierowcę. Wśród tych ostatnich należy wymienić, dostępne jako opcja, Adaptive Cruise Control, automatycznie utrzymujący odległość od poprzedzającego pojazdu oraz Blind Spot Detection ostrzegający przed samochodami znajdującymi się w martwym polu widzenia.
Polo po raz pierwszy w historii otrzyma silnik napędzany gazem ziemnym – nowo opracowany, trzycylindrowy 1,0 TGI, legitymujący się mocą 90 KM.
Oprócz tego klient będzie miał do wyboru silniki benzynowe i diesle.
Wszystkie wersje silnikowe otrzymają w standardzie systemy regeneracyjnego hamowania oraz start-stop. Natomiast w dwu sprzęgłową skrzynię DSG będą mogły być wyposażone jedynie wersje z silnikami przekraczającymi 70 kW mocy maksymalnej. Topowe GTI osiągnie 200 KM.
Volkswagen rozwija technologię związaną z CNG już od dłuższego czasu. Niemiecki producent prowadzi także rozmowy z Exxon Mobil oraz rosyjskim Gazpromem na temat podjęcia współpracy w tym zakresie.
Jak powiedział w zeszłym roku Ulrich Eichorn, szef działu badań i rozwoju w Volkswagenie: „Nowe diesle oraz silniki na CNG będą absolutnie niezbędne by osiągnąć cele dotyczące emisji CO2 przed rokiem 2020”.
Nowa, szósta już generacja Volkswagena Polo trafi do salonów na przełomie 2017 i 2018 r. Przedsprzedaż w Polsce rozpocznie się w trzecim kwartale bieżącego roku.