Innowacyjny system kontroli trakcji zastosowany po raz pierwszy w BMW i3s trafi w przyszłości do wszystkich nowych modeli BMW i MINI.
Układ został pierwotnie zaprojektowany do elektrycznych napędów eDrive bawarskiego koncernu. Technologia opracowana przez BMW poprawia trakcję i stabilność jazdy w niekorzystnych warunkach drogowych lub pogodowych podczas ruszania, hamowania regeneracyjnego oraz przyspieszania. Nowy system reaguje 50 razy szybciej niż klasyczne rozwiązania tego rodzaju – procesy obliczeniowe zachodzą bezpośrednio w układzie napędowym a nie odrębnej jednostce kontrolnej, powodującej wydłużenie ścieżek sygnałowych.
Model i3s rozwija 184 KM mocy i 270 Nm momentu obrotowego a od 0 do 100 km/h rozpędza się w 6,9 s.
Jak powiedział Peter Langen, szef działu rozwoju podwozi w BMW:
„Przez wysokie wartości momentu obrotowego i natychmiastowe reakcje w każdej fazie przyspieszania, silniki elektryczne cechują się podwyższonymi wymaganiami co do systemów stabilizacji jazdy niż konwencjonalne jednostki napędowe”.
Dlatego też inżynierowie BMW zaprojektowali nowy układ przyjmując jako punkt odniesienia pojazdy elektryczne. Z nowatorskiej technologii skorzystają także modele spalinowe, zarówno z napędem na jedną, jak i na obie osie.
W 2017 r. BMW dostarczyło do klientów 100 000 EV. Plany na 2018 r. zakładają zwiększenie tej liczby do 150 000 sztuk.
press.bmwgroup.com, materiały własne