Switch e1 o długości 12 m jest pierwszym w pełni elektrycznym autobusem firmy zaprojektowanym specjalnie na rynek europejski. Pojazd będzie jednym z najlżejszych 12-metrowych autobusów w Europie. Waży mniej niż 10 800 kg, a jego zasięg to około 390 km. Switch e1 będzie produkowany w nowym centrum produkcyjno-technicznym firmy w Valladolid w Hiszpanii.
Switch Mobility to firma działająca głównie na rynkach Indii i Wielkiej Brytanii. Zajmuje się produkcją neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla autobusów elektrycznych oraz lekkich pojazdów użytkowych. Teraz zaprezentowała swój nowy autobus czwartej generacji. Bus jest w pełni elektryczny i dedykowany na rynek europejski.
Zdalne zarządzanie baterią i diagnostyka
Switch e1 łączy lekką konstrukcję skorupową z zaawansowaną technologią akumulatorów NMC. Producenci zadbali aby ich produkt stał się konstrukcją „ wiodącą na rynku”. Dzięki pojemności akumulatora 389 kWh i silnikom ZF, nowy model zapewnia wyjątkową wydajność. Szybkie ładowanie pozwala „zatankować” autobus w 3 godziny (ładowanie klimatyzacji trwa 7 godzin). Pojazd korzysta z technologii Switch (m. in. iAlert), umożliwiającej zdalną diagnostykę i monitorowanie w czasie rzeczywistym, a także zdalne zarządzanie baterią.
– Dzisiejszy dzień jest dla nas niezwykle ważny, ponieważ uruchomiamy pierwszy elektryczny autobus dedukowany na rynek europejski. Obecnie Switch zajmuje się opracowywaniem nowych autobusów elektrycznych i lekkich pojazdów dla wielu regionów geograficznych. Europy, Wielkiej Brytanii, Indii i innych krajów, które zostaną wprowadzone na rynek w ciągu najbliższych kilku miesięcy – powiedział Dheeraj Hinduja, prezes Switch Mobility.
Elastyczny układ siedzeń i informacja miejska
Zaprezentowany pojazd można dostosować do swoich preferencji, oferuje bowiem elastyczny układ siedzeń, który został zaprojektowany tak, aby umożliwić łatwe wsiadanie i wysiadanie. Może pomieścić do 93 pasażerów (w tym 30 miejsc siedzących), posiada porty USB, monitor panoramiczny z funkcją „następnych pięciu przystanków” oraz informacje o pobliskiej komunikacji miejskiej.
Układ wnętrza i bardzo niska podłoga ułatwiają dostęp dla wózków inwalidzkich, który jest dostępny zarówno przez przednie, jak i środkowe drzwi, co jest unikalną cechą w tym segmencie. Pasażerowie i kierowcy mogą również korzystać z dwupowłokowych kanałów grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych (HVAC), kierujących przepływ powietrza w stronę pasażerów, zmniejszając straty i zwiększając wydajność.
Integracja systemów wspomagania i bezpieczeństwa
Opracowanie pokazanego właśnie ebusa jako całkowicie nowego produktu umożliwiło również zintegrowanie najnowszych systemów wspomagania kierowcy i funkcji bezpieczeństwa. Elektroniczna kontrola stabilności i elektroniczny system hamowania zapewniają płynność jazdy, podczas gdy monitorowanie martwego pola, wykrywanie kolizji i ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu zmaksymalizuje bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i pasażerów.
– Nowy, pierwszy w pełni elektryczny Switch dedykowany na rynek Europy jest wynikiem naszego doświadczenia zdobytego w trakcie 30 milionach przejechanych przez nasze autobusy elektryczne kilometrów. Dzięki naszym produktom pomagamy miastom osiągnięcie celów zerowych netto, umożliwia operatorom maksymalizację wydajności przy jednoczesnej minimalizacji kosztów i zapewnia kierowcom i pasażerom komfort – powiedział Andy Palmer, wiceprezes i dyrektor generalny Switch Mobility.
Źródło: na podstawie switchmobility.tech