cleantechnica.com, materiały własne
Na chińskie ulice w maju wyjechało ponad 40,000 sztuk nowych samochodów elektrycznych. To o 49% więcej niż w maju 2016 r.
94% ze sprzedanych w zeszłym miesiącu w Państwie Środka pojazdów napędzanych prądem stanowiły modele rodzimych, chińskich marek. Amerykańska Tesla ma 5% udział w tym największym na świecie rynku EV, pozostali zagraniczni producenci – 1%.
Wśród modeli pierwsze miejsce okupuje Zhidou D2 EV (4,471 szt.) – niewielkich rozmiarów pojazd miejski, nabywany głównie z przeznaczeniem do służby w firmowych flotach. Chiński EV wyposażono w baterie o pojemności 12 kWh, samochód dysponuje zasięgiem rzędu 120 km, rozwija maksymalną prędkość 90 km. Drugie miejsce należy do BAIC EC180, którego sprzedaż w stosunku do kwietnia spadła o 10% i w maju zatrzymała się na poziomie 3,895 sztuk. Ostatnie miejsce na podium zdobył BYD z modelem e5m – chińscy klienci nabyli w maju 3,131 sztuk tego niewielkiego sedana, często wykorzystywanego przez taksówkarzy.
W rankingu YTD, ustalanym na podstawie wyników sprzedaży za okres ostatnich 12 miesięcy, pierwsze miejsce należy do BAIC EC180 (15,376 szt.), drugie do Zhidou D2 EV (13,979 szt.), zaś trzecie – SAIC Roewe eRX5 (7,664 szt.), który w maju znalazł się poza podium.
W rankingu YTD producentów liderem jest BAIC z 18% udziałem w rynku (spadek o 1%), którego starają się dogonić BYD z udziałem 17% (wzrost o 1%) oraz Zhidou, które dysponuje udziałem 10%.
Poniżej pierwsza dziesiątka najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych w Chinach w maju 2017 r.
- Zhidou D2 EV – 4,471 szt.
- BAIC EC180 – 3,895 szt.
- BYD e5 – 3,131 szt.
- Geely Emgrand EV – 3,015 szt.
- JAC iEV6S – 2,572 szt.
- Changan Benni EV – 2,269 szt.
- SAIC Roewe eRX5 – 1,879 szt.
- Chery eQ1 – 1,660 szt.
- BYD Tang – 1,589 szt.
- Zotye E200 – 1,086 szt.