Dyrektor generalny Daimlera, Dieter Zetsche, poinformował, że smart w Europie Zachodniej będzie sprzedawał wyłącznie samochody z napędem elektrycznym. Docelowo, marka zamierza wycofać ze sprzedaży pojazdy spalinowe na całym świecie.
Przełomowe zmiany w ofercie smarta na Starym Kontynencie nastąpią maksymalnie do 2020 r. Obecnie, marka nie sprzedaje już samochodów spalinowych w Ameryce Północnej i Norwegii – od 2017 r. z tamtejszych salonów wyjeżdżają wyłącznie pojazdy zeroemisyjne.
Obecnie, klienci w Polsce mogą kupić trzy całkowicie elektryczne modele smarta: fortwo, forfour oraz fortwo cabrio w wersjach electric drive. Na tegorocznych targach w Genewie ogłoszono, że samochody te będą wkrótce dostępne jako EQ fortwo, EQ forfour oraz EQ fortwo cabrio. Ponadto, pojazdy otrzymają ładowarkę pokładową o mocy 22 kW, dzięki której ładowanie baterii od 10 do 80% ma być możliwe w czasie poniżej 40 minut.
Daimler realizuje ambitne plany w zakresie elektromobilności. Do 2022 r. Mercedes-Benz będzie oferował co najmniej jeden zelektryfikowany model w każdym segmencie. Napęd elektryczny pojawi się również w vanach, samochodach ciężarowych oraz autobusach Daimlera.
Docelowo, wszystkie modele w ofercie Mercedes-Benz Vans zostaną zelektryfikowane. Niemiecki producent przyjmuje już zamówienia na zeroemisyjny model eVito. Pierwsze egzemplarze pojazdu trafią do klientów w drugiej połowie 2018 r.
Daimler Truck posiada w swojej ofercie całkowicie elektryczną ciężarówkę FUSO eCanter, produkowaną przez spółkę Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corp. (MFTBC), w której niemiecki koncern jest większościowym udziałowcem. Plany obejmują wprowadzenie na rynek marki E-FUSO, pod logo której do sprzedaży trafią elektryczne pojazdy użytkowe.
Daimler zaangażował się również w budowę europejskiej sieci szybkiego ładowania samochodów elektrycznych IONITY, którą rozwija wspólnie z BMW, Fordem, Grupą Volkswagena (Audi i Porsche), Tank & Rast, Circle K, OMV, a także Shellem. Do 2020 r. w ramach sieci powstanie około 400 stacji HPC (High-Power-Charging) o mocy do 350 kW (początkowo do 150 kW), pozwalających na ultra-szybkie ładowanie baterii EV. Ładowarki IONITY zostaną uruchomione w 18 krajach na Starym Kontynencie, również w Polsce.
Mercedes-Benz będzie wytwarzał akumulatory do EV w sześciu fabrykach, zlokalizowanych na trzech kontynentach, w czterech państwach (Tajlandia, Chiny, USA oraz Niemcy). Łącznie, Daimler zamierza zainwestować w produkcję akumulatorów do pojazdów elektrycznych miliard euro.
Pierwszy całkowicie elektryczny model Mercedes-Benz z linii EQ – SUV EQC – trafi na rynek w 2019 r.
Daimler zakończył rok 2017 r. z bardzo dobrymi wynikami. Koncern sprzedał ok. 3,3 mln pojazdów, a jego zysk netto wyniósł 10,9 mld euro (w porównaniu do 8,8 mld euro w 2016 r.).
media.daimler.com, materiały własne