UDOSTĘPNIJ

Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Słupsku jako pierwsze miały możliwość obejrzenia i testowania elektrycznego autobusu miejskiego Scania Citywide LF BEV, wyprodukowanego w fabryce Scania w tym mieście. Autobus posiada silnik elektryczny o mocy 250 kW (szczytowa 300 kW ) i momencie moment obrotowym 2100 Nm oraz jest wyposażony w 10 baterii LI (NMC ) o mocy 330 kWh. Pojazd może myć ładowany za pomocą pantografu oraz złącza typu plug-in CCS2 I ma zasięg 250 km. Pojemność pasażerska wynosi 85 osób z 39 miejscami siedzącymi. Producent zakłada, że w 2025 roku 10% wszystkich wyprodukowanych pojazdów stanowiły będą pojazdy elektryczne. W 2030 roku udział ten ma wynieść ponad połowę produkcji.

Strategiczne miasto

Cieszymy się bardzo, że to właśnie MZK Słupsk mogły jako pierwsze testować nasze najnowsze rozwiązanie transportowe. Słupsk to miasto strategiczne dla Scania. W Słupsku znajduje się nasza fabryka autobusów, a miejski przewoźnik może pochwalić się jedną z największych flot pojazdów Scania w Polsce – powiedział Artur Wojtowicz, regionalny kierownik sprzedaży autobusów Scania.

Scania Production Słupsk zajmuje się produkcją autobusów miejskich Scania CityWide, autobusów Scania OmniExpress oraz podwozi autobusowych. Działając od blisko 30 lat, słupska fabryka stała się jedynym centrum produkcji autobusów Scania w Europie. Wyprodukowane w Słupsku autobusy elektryczne są już wykorzystywane do przewozów pasażerskich m.in. w Szwecji, Szwajcarii oraz Danii.

Unifikacja w połączeniu z zaletami systemu modułowego Scania pozwala produkować pojazdy dopasowane do potrzeb użytkowników, a także wygodne w obsłudze serwisowej, co przyczynia się do podniesienia ich dyspozycyjności. Dotyczy to również autobusów elektrycznych. Fabryka ma duże doświadczenie związane z napędami alternatywnymi. Obecnie oprócz autobusów z tradycyjnym silnikiem wysokoprężnym dostarcza pojazdy napędzane gazem oraz hybrydy plug-in.

Scania od 29 lat produkuje w Słupsku najnowsze, najbardziej zaawansowane technicznie pojazdy. Od dwóch dekad rozwijamy produkcję autobusów miejskich tak, żeby spełnić najwyższe normy i oczekiwania naszych klientów. Autobusy elektryczne produkowane w Słupsku także w pełni odpowiadają tym kryteriom i ułatwiają przejście z pojazdów spalinowych na całkowicie elektryczne, tak bardzo oczekiwane przez mieszkańców miast – powiedział Wojciech Rowiński, dyrektor generalny Scania Polska S.A.

Elektryfikacyjna szansa

Scania zapewnia najbardziej rozbudowaną na rynku ofertę pojazdów z alternatywnymi napędami. Dlatego wraz z coraz bardziej wydajnymi pojazdami z silnikami spalinowymi oferuje hybrydy i pojazdy na gaz, przystosowane do wykorzystywania biogazu jako paliwa. Napęd elektryczny jest szczytowym osiągnięciem z punktu widzenia ochrony klimatu i zobowiązań podjętych przez firmę Scania w związku z porozumieniem paryskim.

– Planujemy, aby w 2025 roku 10% wszystkich wyprodukowanych pojazdów stanowiły pojazdy elektryczne. W 2030 roku mają stanowić ponad połowę. Widzimy elektryfikację transportu jako naszą szansę. Okazję, aby jeszcze bardziej zbliżyć się do naszych klientów, zapewniając im nie tylko pojazdy, ale kompleksową obsługę, której celem jest optymalizacja wykorzystania pojazdów. W ten sposób pragniemy stworzyć naszym klientom możliwość, aby mogli w pełni skoncentrować się na swoim biznesie i swoich klientach – podsumował Wojciech Rowiński.

Źródło: na podstawie Scania

 

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA