SK Innovation zamierza podnieść poziom produkcji ogniw litowo-jonowych ponad 10-krotnie do 2022 r. Plany koreańskiego koncernu mają związek z rosnącym popytem na pojazdy elektryczne. Spółka podpisała kontrakty na dostawę ogniw z Daimlerem oraz Volkswagenem. SK Innovation spodziewa się, że inwestycje poczynione w produkcję baterii zaczną się zwracać już w 2020 r.
Obecnie spółka wytwarza ogniwa w koreańskim mieście Seosan. Pod koniec 2017 r. koncern ogłosił, że zamierza przeznaczyć równowartość ok. 3 mld dolarów w budowę nowych fabryk. Zakłady powstaną w Chinach, na Węgrzech oraz w Stanach Zjednoczonych. W rezultacie, do 2022 r. spółka podwyższy poziom produkcji ogniw z obecnych 4,7 GWh rocznie do 55 GWh.
Budowa węgierskiej fabryki rozpoczęła się oficjalnie w marcu 2018 r. Zakład powstaje na nieruchomości o powierzchni 430 000 m2 i na podstawie kontraktów długoterminowych będzie dostarczać baterie dla europejskich firm motoryzacyjnych. Produkcja i dostawy rozpoczną się na początku 2020 r.
Według raportu południowokoreańskiej firmy SNE Reaserch, po pierwszych ośmiu miesiącach 2018 r. udział SK Innovation w światowym rynku baterii do EV wynosił mniej niż 2%. Pierwsze miejsce zajmował Panasonic (22,7%), zaś kolejne CATL (19,5%), BYD (11,5%), LG Chem (8,5%) oraz Samsung SDI (4,1%).
reuters.com, asia.nikkei.com, materiały własne