Producent poinformował, że zespół jego inżynierów testuje elektryczny model MÓ w dwóch hiszpańskich lokalizacjach: na terenach Pirenejów Katalońskich i pustyni w Almerii. Skuter elektryczny został sprawdzony w temperaturach od -10 st. C do 45 st. C. Testy pomogą w określeniu ustawień modelu dla rynków międzynarodowych. Pojazd dysponuje silnikiem o mocy 9 kW, co stanowi ekwiwalent silnika spalinowego o pojemności 125 cm³, który zapewni prędkość maksymalną 95 km/h i przyspieszenie od 0 do 50 km/h w jedyne 3,9 sekundy. Kierowca może korzystać z trzech trybów jazdy: City, Sport oraz Eco. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 5,6 kWh zapewni zasięg do 125 km, co oznacza, że prywatnym użytkownikom jedno ładowanie wystarczy średnio na tydzień jazdy po mieście.
MÓ dla miejskiej mobilności
W 2020 roku hiszpański producent ogłosił powstanie nowej marki MÓ, skoncentrowanej na miejskiej mobilności. Pierwszymi pojazdami marki są elektryczny skuter MÓ eScooter 125 oraz elektryczna hulajnoga MÓ eKickScooter 65 zaprojektowane jako odpowiedzi na dynamicznie zmieniające się potrzeby miejskiego stylu życia. Zapowiedziano wówczas stopniowe wprowadzenie pojazdów na poszczególne rynki z dostosowaniem do regulacji prawnych w krajach.
W słońcu i deszczu
Aktualnie trwają testy, by zapewnić najlepszą możliwą wydajność w 100% elektrycznego skutera. Zespół ds. Jakości, Badań i Rozwoju SEAT MÓ sprawdził pojazd na dwóch różnych terenach w Hiszpanii, w górach Baqueira Beret (Lleida) i na Pustyni Tabernas (Almería) w warunkach śniegu, piasku, na mokrych chodnikach, żwirowych drogach, w słońcu i deszczu. Podczas testów inżynierowie sprawdzili akumulator, komponenty motocykla i upewnili się, że elementy zawieszenia nie są narażone na uszkodzenie w żadnych okolicznościach, a opony nie tracą przyczepności.
– Testy jakości SEAT MÓ mają na celu zagwarantowanie, że skuter będzie w stanie zapewnić moc, prędkość, przyczepność i zasięg elektryczny w każdej sytuacji – powiedział dyrektor generalny SEAT MÓ, Lucas Casanovas.
Niezmienne osiągi
Dla hiszpańskich inżynierów ważne było również, aby upewnić się, że osiągi motocykla w pełni elektrycznego pozostają niezmienne nawet w skrajnie różnych klimatach, takich jak minimalne -10 st. C w zimie w Pirenejach (Baqueira) lub 45 st. C w letnim upale na suchej pustyni Almería.
– Musimy zagwarantować, że poziom naładowania nie spadnie drastycznie w temperaturach poniżej zera, a jednocześnie, że bateria nie przegrzeje się w upale – podkreślił Casanovas.
Dlatego bateria MÓ jest wyposażona w system kontroli, który np. zmniejsza moc, jeśli wyczuje, że robi się za gorąco. Ma to na celu dostosowanie ustawień modelu dla różnych rynków międzynarodowych z uwzględnieniem krajów o ekstremalnie niskich temperaturach, a także tych z klimatem pustynnym.
Odporność na kurz i wodę
Bateria musi być całkowicie szczelna, aby chronić elementy elektryczne przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi, takimi jak kurz i woda. Z tego powodu SEAT MÓ 125 spełnia międzynarodowe standardy IP67. Oznacza to, że akumulator zapewnia całkowitą ochronę przed kurzem, a jego uszczelka doskonale wytrzymuje zanurzenie w jednym metrze słonej wody przez co najmniej 30 minut bez uszkodzenia
– Skuter ma sprawiać przyjemność bez względu na pogodę czy warunki drogowe. Dzięki tym testom jakości potwierdziliśmy, że SEAT MÓ 125 sprawdza się idealnie – podsumował Lucas Casanovas.
Źródło: na podstawie Seat