UDOSTĘPNIJ

Grupa Renault oraz Plug Power Inc., światowy lider w dziedzinie kompletnych rozwiązań napędów wodorowych, zgodnie z tegorocznymi zapowiedziami stworzyły spółkę joint venture HYVIA. Podmioty mają po 50 proc. udziałów w nowej firmie. Pod koniec 2021 roku w sprzedaży w Europie pojawią się trzy wersje wodorowego modelu Renault Master. Grupa Renault i firmy Plug Power do roku 2030 chcą zdobyć ponad 30 – procentowy udział w rynku w segmencie lekkich samochodów dostawczych z napędem wodorowym w Europie.

Spółka będzie oferować kompleksowy system rozwiązań „pod klucz”, obejmujący lekkie samochody dostawcze na wodorowe ogniwa paliwowe, stacje tankowania, dostawy odwęglonego wodoru oraz obsługę i zarządzanie flotami pojazdów. Jej celem jest „otwarcie nowej drogi do dekarbonizacji napędów”.

Zoptymalizowana synergia na terenie Francji

W celu zoptymalizowania synergii działania siedziba spółki joint venture oraz działy badawczo-rozwojowe będą zlokalizowane w Villiers-Saint-Frédéric, centrum inżynierii i rozwoju samochodów dostawczych Grupy Renault we Francji. Działy odpowiedzialne za procesy, produkcję i logistykę znajdować się będą we Flins, gdzie w ramach projektu Re-Factory pod koniec 2021 roku zostanie uruchomiony montaż ogniw paliwowych i stacji tankowania wodoru. Pierwsze samochody zbudowane na bazie modelu Renault Master zostaną wyprodukowane w fabryce w Batilly. Wbudowanie ogniw paliwowych zostanie powierzone kompetencjom spółki PVI należącej do Grupy Renault od 2017 roku i zlokalizowanej w Gretz-Armainvilliers.

Jako uzupełnienie oferty napędów elektrycznych, technologia wodorowa proponowana przez spółkę HYVIA umożliwia uzyskanie dużego zasięgu nawet do 500 km, jak również krótkiego czasu tankowania wodoru w ciągu 3 minut. Są to dwie zalety szczególnie istotne w niektórych rodzajach użytkowania lekkich pojazdów dostawczych, które jednocześnie spełniają wymagania przepisów dotyczących dekarbonizacji środowiska centrów miast.

Na początek trzy wersje wodorowego Mastera

W sprzedaży w Europie pod koniec 2021 roku znajdą się trzy wersje modelu Renault Master wraz z ofertą stacji tankowania oraz dostaw zielonego wodoru, przeznaczone do transportu towarów w wersji furgon i podwoziem z kabiną z nadwoziem kontenerowym oraz do przewozu osób w wersji City bus.

– Grupa Renault – pionier w stosowaniu nowych źródeł energii i europejski lider w dziedzinie elektrycznych samochodów dostawczych – tworząc spółkę HYVIA, kontynuuje realizację swojego celu posiadania do 2030 roku najbardziej ekologicznej gamy pojazdów w Europie. Spółka ta w unikalny sposób tworzy kompleksowo cały system mobilności opartej na napędzie wodorowym, począwszy od samochodu poprzez infrastruktury aż po kompletne rozwiązania serwisowe dla klientów. Rozwój tej zaawansowanej technologii pozwala nam na rozbudowanie naszych narzędzi przemysłowych i na uruchomienie nowych działalności tworzących wartość dodaną w tym obiecującym segmencie rynku we Francji – powiedział Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault.

– Plug Power jest światowym liderem w dziedzinie rozwiązań służących tworzeniu kompleksowych systemów mobilności opartych na napędzie wodorowym, mającym w swym dorobku ponad 40000 sprzedanych do tej pory systemów ogniw paliwowych i 110 zainstalowanych stacji tankowania zdolnych do dystrybucji ponad 40 ton wodoru dziennie. Spółka Plug Power jest również liderem w tworzeniu technologicznych rozwiązań do produkcji zielonego wodoru w procesie elektrolizy. Tworząc spółkę HYVIA, wspieramy mobilność wykorzystującą napędy wodorowe we Francji i w Europie – dodał Andrew Marsh, dyrektor generalny Plug Power.

Od 2014 roku Renault jest pionierem napędów wodorowych z ponad setką lekkich samochodów dostawczych jeżdżących po drogach z wykorzystaniem tej technologii. HYVIA dzięki połączeniu ze spółką Plug Power otwiera dziś nową ścieżkę rozwoju w kierunku dekarbonizacji mobilności poprzez oferowanie kompleksowych rozwiązań wykorzystujących napęd wodorowy. Działalność spółki HYVIA oparta jest na wzajemnym uzupełnianiu się kompetencji Grupy Renault i firmy Plug Power, ma na celu osiągnięcie do 2030 roku ponad 30% udziału w europejskim rynku lekkich samochodów dostawczych napędzanych wodorem – podkreślił David Holderbach, dyrektor generalny spółki HYVIA.

Źródło: na podstawie Renault

 

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA