UDOSTĘPNIJ

Motoryzacyjny koncern poinformował, że na dniach rozpocznie produkcję modułów ogniw paliwowych drugiej generacji. Lżejsze, kompaktowe moduły zaprojektowane zostaną w dwóch różnych formatach. Produkcja urządzeń generujących prąd na bazie zestawu ogniw paliwowych z Toyoty Mirai drugiej generacji rozpocznie się w styczniu 2022 roku w belgijskim Zaventem pod Brukselą. Japoński potentat samochodowy  zobowiązał się do rozwijania swoich technologii wodorowych również dla innych branż niż motoryzacja, by zmniejszyć emisję CO2 oraz osiągnąć neutralność klimatyczną

Moduły dla innych branż

Toyota konsekwentnie dąży do realizacji celu społeczeństwa neutralnego klimatycznie. Żeby go osiągnąć, firma rozwija wiele zelektryfikowanych technologii, w tym te związane z wodorem, który jest uważany za jeden z fundamentów przyszłej redukcji emisji CO2 na świecie. Zaangażowanie firmy w technologie wodorowe wykracza poza produkcję samochodów osobowych, dlatego firma udostępnia swoją technologię ogniw paliwowych w formie modułów łatwych do wykorzystania przez partnerów z innych branż.

Na bazie ogniw Mirai

Aby ułatwić rozwój technologii wodorowej i przenieść ją z samochodów do wielu innych zastosowań, Toyota opracowała kompaktowe moduły generujące prąd na bazie zestawu ogniw paliwowych z Toyoty Mirai drugiej generacji i w styczniu 2022 roku rozpocznie ich produkcję. Nowe zestawy ogniw paliwowych są bardziej kompaktowe i lżejsze, a przy tym zapewniają większą gęstość mocy niż te stosowane w pierwszym modelu sedana Mirai. Moduły są dostępne w dwóch rodzajach obudowy – w formie kostki oraz płaskiego prostopadłościanu, co daje większą elastyczność oraz ułatwia adaptację do różnych zastosowań.

Europejska produkcja

Toyota rozpoczęła rozwój ogniw paliwowych już w 1992 roku i cały czas udoskonala swoją technologię wodorową. Nowe moduły ogniw paliwowych drugiej generacji będą składane przez europejski zespół produkcyjny w zakładzie badawczo-rozwojowym Toyota Motor Europe (TME) w Zaventem pod Brukselą. Produkcja rozpocznie się w styczniu 2022 roku w nowym obiekcie, gdzie znajduje się pilotażowa linia montażowa, łącząca zaawansowaną technologię z wysokiej jakości montażem.

Toyota podjęła decyzję o produkcji modułów ogniw paliwowych w Europie, ponieważ zaobserwowano znaczny wzrost popytu na tę technologię w całym regionie. We współpracy z przedsiębiorcami zainteresowanymi wykorzystaniem rozwiązań Toyoty w swoich produktach, zespół odpowiedzialny za ogniwa paliwowe w TME (Fuel Cell Business Unit) zaoferuje niezbędne wsparcie inżynieryjne dla integracji systemów. Geograficzna bliskość partnerów i możliwość uważnego monitorowania pojawiających się szans biznesowych pozwoli firmie szybko zwiększyć podaż.

Wodorowe klastry

Rozwój europejskiej gospodarki wodorowej będzie kluczowym elementem realizacji celu określonego w Zielonym Ładzie, czyli osiągnięcia do 2050 roku zerowych emisji netto gazów wpływających na globalne ocieplenie. Zdaniem UE, żeby sprostać temu wyzwaniu, przemysł będzie potrzebował „liderów z dziedziny klimatu i zasobów”, by do 2030 roku rozwinąć pierwsze komercyjne zastosowania przełomowych technologii w kluczowych sektorach. Pojawienie się klastrów wodorowych w Europie oznacza jednoczenie różnych sektorów i łączenie ich umiejętności, technologii i wdrożeń – takich jak floty ciężarówek, autobusów, taksówek i infrastruktura wodorowa. Celem jest stworzenie dla branży wodorowej rentownych możliwości biznesowych i umożliwienie im rozwoju, by stały się zalążkiem działań na większą skalę.

Źródło: na podstawie Toyota

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA