Grupa Renault ogłosiła opracowanie autonomicznego systemu prowadzenia samochodu zdolnego do zarządzania najbardziej nietypowymi scenariuszami jazdy.
Jak powiedział Simon Hougard, dyrektor Renault Open Innovation Lab:
„W ramach Grupy Renault dążymy do tego, aby być liderem pod względem innowacyjności naszych produktów, technologii i wzornictwa. Nasze dążenie do innowacji jest motorem rozwoju zaawansowanych technologii jazdy autonomicznej, które zagwarantują naszym klientom bezpieczniejszą i wygodniejszą podróż”.
Renault Open Innovation Lab jest częścią sieci laboratoriów utworzonych w ramach Aliansu. Jego zadaniem jest praca nad stałą poprawą bezpieczeństwa oraz rozwojem zaawansowanych technologii jazdy autonomicznej.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, zaprezentowane rozwiązanie było inspirowane i jest porównywalne z reakcją profesjonalnych kierowców samochodów wyścigowych. Ponadto, uzupełnia osiągnięcia Renault w zakresie systemów wspomagania kierowcy (ADAS) i bezpieczeństwa pojazdów.
Grupy Renault zamierza stać się jednym z pierwszych producentów, którzy zaoferują technologię „Mind Off” w samochodach produkowanych masowo i wdrożą flotę autonomicznych pojazdów bez kierowców.
Podstawą tych prac były badania opublikowane przez Dynamic Design Lab z Uniwersytetu Stanforda. Badaniami kierował profesor Chris Gerdes, były dyrektor ds. innowacji Departamentu Transportu Stanów Zjednoczonych z którym współpracuje Renault Open Innovation Lab.
Grupa Renault do 2022 roku zamierza wprowadzić na rynek ponad 15 modeli wyposażonych w systemy jazdy autonomicznej.
media.renault.com.pl, materiały własne