Na targach Solutrans odbywających się w Lyonie w dniach 16-20 listopada br., Renault przedstawi po raz pierwszy cztery modele bezemisyjnych aut dostawczych. Producent pokaże szerokiej publiczności: Kangoo Van E-Tech Elektryczne, Trafic furgon, Master E-Tech Elektryczny o zwiększonym zasięgu oraz prototyp modelu Master podwozie z kabiną H2-Tech. Na stoisku o powierzchni 1 000 m2 zostanie zaprezentowanych łącznie 15 samochodów, które dedykowane są użytkownikom biznesowym. Aż 13 z nich to pojazdy zabudowane.
Renault na targach adresowanych do profesjonalistów transportu drogowego i miejskiego Solutrans pokaże po raz pierwszy cztery nowe modele samochodów dostawczych. Marka zaprezentuje również swoje osiągnięcia w dziedzinie zabudów i adaptacji pojazdów. Jak podkreśla producent, przedstawiciele każdej branży znajdą w oferowanej gamie rozwiązania transportowe dopasowane do ich potrzeb. Ważnym tematem będą również obecne i przyszłe wyzwania stawiane przez nowe rodzaje mobilności: elektryczną – zaprezentowane zostaną Nowe Kangoo Van E-Tech Elektryczne oraz Master E-Tech Elektryczny, jak również wodorową – reprezentowaną przez model Master H2-Tech.
Cztery nowości
Wiosną 2022 roku Nowe Kangoo Van E-Tech Elektryczne stanie się następcą bestsellerowego samochodu, który zyskał już sobie 70 000 klientów w Europie od pojawienia się na rynku w 2011 roku. Mały dostawczak produkowany w zakładzie Renault w Maubeuge we Francji oferuje zasięg 300 km w cyklu WLTP. Silnik o mocy 90 kW i litowo-jonowy akumulator o pojemności 45 kWh mogą być połączone z trzema rodzajami ładowarek, by odzyskać nawet 170 km zasięgu w czasie 30 minut, dzięki ładowarce 80 kW DC dostępnej jako opcja. Nowy Trafic – mały furgon dysponuje silnikami Blue dCi o mocy od 110 do 170 KM, i jest wyposażony w nowe technologie zastosowane w systemach pokładowych do pozyskiwania informacji, komunikacji ze światem zewnętrznym i zwiększenia bezpieczeństwa. Master E-Tech Elektryczny, to z kolei duży furgon z napędem elektrycznym posiadający akumulator litowo-jonowy o pojemności 52 kWh zwiększający zasięg samochodu do 195 km w cyklu WLTPi. Ładowarka 22 kW DC pozwala na naładowanie akumulatora do 80% w ciągu 2 godzin. Wprowadzenie tego samochodu do sprzedaży przewidziane jest na wiosnę 2022 roku. Czwartym modelem jest prototypowy Master podwozie z kabiną H2-Tech. Pojazd umożliwia przewóz towarów wielkoprzestrzennych o objętości do 19 m3, a jego zasięg około 250 km. Prototyp został opracowany przez spółkę HYVIA, joint venture utworzoną przez Renault i amerykańską spółkę Plug-Power, światowego lidera w oferowaniu rozwiązań napędów hybrydowych „pod klucz”.
Nadwoziowy tuz
Dzięki rozwiniętej współpracy partnerskiej z 63 autoryzowanymi producentami nadwozi i zabudów we Francji oraz w sumie 400 autoryzowanymi firmami nadwoziowymi na całym świecie, Renault proponuje rozwiązania odpowiednie dla klientów biznesowych, które mają zaspokoić potrzeby transportowe, w różnych rodzajach prowadzonej działalności. Wśród 15 samochodów dostawczych prezentowanych na stoisku Renault, 13 to pojazdy zabudowane.
Źródło: na podstawie Renault