W wywiadzie udzielonym dla CNBC, Carlos Ghosn, dyrektor generalny Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi powiedział, że francusko-japoński koncern jest obecnie prawdopodobnie jedynym producentem, który zarabia na sprzedaży samochodów elektrycznych.
Dla porównania, General Motors zakłada, że EV zaczną przynosić zyski dopiero w 2021 r.
Ghosn stwierdził ponadto, że nie obawia się, iż wzrost kosztów zakupu kluczowych minerałów wykorzystywanych przy produkcji baterii litowo-jonowych (np. kobaltu, litu czy niklu) wpłynie na coraz wyższe ceny EV w salonach. Jego zdaniem zostanie zrekompensowany przez postępy w dziedzinie technologii, pozwalające na większą oszczędność materiałów i wytwarzanie akumulatorów w efektywniejszy sposób.
W ramach planu strategicznego Alliance 2022, Renault-Nissan-Mitsubishi do 2022 r. zamierza zaprezentować 12 nowych, w pełni elektrycznych modeli. Od czasu premiery pierwszej generacji LEAFa w grudniu 2010 r. do końca 2017 r. skumulowana sprzedaż EV Aliansu przekroczyła poziom 540 mln sztuk.
W 2017 r. Grupa Renault osiągnęła najlepszy wynik finansowy w historii, notując rekordy pod względem sprzedaży, obrotów, marży operacyjnej oraz zysku netto.
cnbc.com, media.renault.com.pl, materiały własne