Renault poinformowało, że na początku 2019 r. w Polsce rozpocznie się sprzedaż całkowicie elektrycznego modelu dostawczego Master Z.E.
Pojazd jest przeznaczony do realizacji dostaw towarów w centrach miast i dysponuje realnym zasięgiem do 120 kilometrów na jednym ładowaniu. Master Z.E. został wyposażony w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 33 kWh, a uzupełnianie energii w bateriach za sprawą ładowarki o mocy 7,4 kW zajmuje 6 godzin. Model dysponuje silnikiem elektrycznym o mocy 76 KM, który pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 100 km/h (uaktywnienie trybu Eco Mode obniża prędkość maksymalną do 80 km/h, jednak umożliwia przejechanie dłuższego dystansu na jednym ładowaniu). Za magazynowanie energii odpowiadają baterie litowo-jonowe o pojemności 33 kWh, dostarczone przez LG Chem.
Master Z.E. jest dostępny na wybranych rynkach w sześciu wersjach o nadwoziu furgon o łącznej przestrzeni ładunkowej od 8 do 13 m2 oraz jako platforma do zabudowy.
Jak informuje Renault, dwa egzemplarze modelu trafiły niedawno do holenderskiej firmy PostNL. Przedsiębiorstwo pocztowe zamierza świadczyć usługi kurierskie w 25 centrach miast w sposób wolny od CO2. W 2018 r. PostNL ma korzystać łącznie z 17 samochodów Renault Master Z.E.
Liesbeth Kaashoek, dyrektor ds. przesyłek i logistyki PostNL powiedziała:
„PostNL chętnie inwestuje w zrównoważony rozwój. Nasze centra dystrybucji przesyłek są zbudowane z przyjaznych dla środowiska materiałów, z panelami słonecznymi na dachach. Naszą flotę poszerzamy o różne modele elektrycznych rowerów, skuterów i samochodów. Jesteśmy dumni z faktu, że będziemy pierwszą firmą w Europie, która będzie korzystać z Renault Master Z.E. Oznacza to, że nasze przesyłki będą dostarczane w sposób całkowicie bezemisyjny – na początku w centrach Utrechtu i Leeuwarden, a potem również w innych miastach”.
media.renault.com.pl, materiały własne