Mimo trwającego trzeci rok z rzędu spadku sprzedaży nowych samochodów na rynku w Wielkiej Brytanii, rejestracje pojazdów całkowicie elektrycznych w 2019 r. osiągnęły rekordowy poziom 37 850 szt. Oznacza to wzrost o 144% r/r. Jednocześnie, po raz pierwszy sprzedaż modeli zeroemisyjnych typu BEV przewyższyła sprzedaż hybryd typu plug-in (PHEV). Łączny udział pojazdów zelektryfikowanych na rynku brytyjskim (uwzględniając klasyczne hybrydy, pozbawione możliwości ładowania z zewnętrznego źródła energii) wyniósł w 2019 r. rekordowe 7,4%.
Jednocześnie sprzedaż samochodów z silnikami benzynowymi wzrosła o 2,2% r/r, zaś popularność modeli z silnikami Diesla spadła aż o 21,8% r/r. Grudzień 2019 r. był 33 miesiącem z rzędu, w którym odnotowano zmniejszenie zainteresowania klientów pojazdami zasilanymi olejem napędowym.
Wielka Brytania jest po Niemczech drugim rynkiem motoryzacyjnym w Unii Europejskiej. Według prognoz, w 2020 r. w brytyjskich salonach zadebiutuje 23 nowych modeli BEV, 10 PHEV oraz jeden nowy model zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV).
smmt.co.uk, materiały własne