W okresie od początku stycznia do końca lutego 2018 r. sprzedaż zelektryfikowanych samochodów BMW osiągnęła poziom 15 041 egzemplarzy. Oznacza to wzrost o 40.2% w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim.
W USA, które jest największym rynkiem zbytu EV bawarskiego producenta, 7,3% (1 936 szt.) wszystkich sprzedanych BMW oraz MINI stanowiły w lutym modele zelektryfikowane, zaś w Skandynawii – ok. 25%.
Koncern z Monachium zamierza sprzedać w 2018 r. 140 000 pojazdów z napędem elektrycznym. W 2017 r. dostarczył ich ponad 100 000.
Oferta Grupy BMW obejmuje obecnie dziesięć zelektryfikowanych modeli: BMW serii 2, 3, 5, X5 oraz 7 iPerformance, MINI Coopera S E Countryman ALL4, coupé i8 (hybrydy plug-in), jak również całkowicie elektryczne i3 wraz z usportowiona wersją i3s. Dodatkowo, na rynku chińskim sprzedawany jest PHEV X1 xDrive 25Le iPerformance. Jeszcze w 2018 r. dołączy do nich i8 w wersji Roadster. W 2019 r. na rynku pojawi się w pełni elektryczne MINI, w 2020 r. X3 z napędem całkowicie elektrycznym, zaś w 2021 r. iNEXT, wyposażony w zaawansowane systemy autonomicznego prowadzenia. BMW potwierdziło ponadto, że rozpocznie produkcję seryjną zeroemisyjnego modelu i4, który zostanie oparty na koncepcie iVision Dynamics, zaprezentowanym podczas ubiegłorocznych targów we Frankfurcie.
W najbliższych latach należy spodziewać się kolejnych premier zelektryfikowanych samochodów bawarskiego koncernu. Niemiecka firma zastrzegła nazwy od BMW i1 do i9, a także od BMW iX1 do iX9.
Producent z Monachium do 2025 r. zamierza posiadać w ofercie 25 modeli z napędem elektrycznym. Do końca 2019 r. łączna liczba zelektryfikowanych BMW na światowych drogach będzie wynosić co najmniej pół miliona egzemplarzy.
press.bmwgroup.com, materiały własne