Dyrektor generalny firmy, Thomas Ingenlath, ujawnił nowe szczegóły na temat Polestar 3. Marka chce oferować elektrycznego SUV-a zarówno z jednym, jak i dwoma napędami. Znane są także nowe informacje dotyczące wnętrza. Polestar 3 będzie produkowany w Stanach Zjednoczonych. Tymczasem w Wielkiej Brytanie firma opracowuje model Precept. Zapowiedziano także wejście na kolejnych pięć rynków z rejonie Azji i Pacyfiku.
Elektryczny SUV Polestar 3 według prognoz firmy wejdzie do produkcji w 2022 roku. Ważna cechą, którą ujawnił Ingenlath będzie sylwetka nowego modelu. Polestar 3 ma być crossoverem ze spadzistą linią dachu. Dzięki temu samochód będzie wydajniejszy. Bardziej opływowy kształt pozwoli na lepsze osiągi w tym m. in. zasięg (to problem niemal wszystkich tego typu aut).
Mniej znaczy więcej
Aerodynamiczna, „ścięta” sylwetka spowoduje jednak zmniejszenie miejsca wewnątrz auta, które będzie miało tylko dwa rzędy siedzeń (wcześniej pojawiały się głosy że klienci chcieliby trzeciego rzędu). Thomas Ingenlath przekuwa to jednak na zaletę. – Dwa rzędy dają możliwość nadania samochodowi aerodynamicznej linii dachu, istnieje możliwość podkreślenia przestrzeni między pierwszym a drugim rzędem, co naprawdę nadaje drugiemu rzędowi luksusowy charakter – powiedział dyrektor generalny Polestar.
Największa możliwa moc
Planowane są wersje z pojedynczym i podwójnym napędem, podobnie jak w przypadku Polestar 2. Jednak prawdopodobnie będą się one różnić od opcji układu napędowego elektrycznego sedana o mocy 165-300 kW. Polestar 2 jest oparty na platformie CMA, podczas gdy Polestar 3 będzie bazować na „nowej generacji architektury pojazdów elektrycznych Volvo Car Group”, czyli następcy obecnej platformy SPA. Według Ingenlatha Polestar 3 – również jako odróżnienie od XC90 – będzie miał układ napędowy z „najwyższą możliwą opcją mocy charakterystyczną dla Polestar”. Polestar 3 ma pomóc zwiększyć całkowitą produkcję marki do ponad 100 000 samochodów.
Sedan Precept w opracowaniu
Ponadto firma planuje również opracowanie produkcyjnej wersji koncepcyjnego sedana Precept. Auto ma wejść do produkcji przed 2025 roku. Kluczową rolę w rozwoju Precept będzie odgrywać brytyjski zespół badawczo-rozwojowy Polestar, który ma liczyć docelowo ponad 500 osób. Według Polestar, podwoiłoby to możliwości inżynieryjne w Wielkiej Brytanii. Nowe obiekty Polestar będą zlokalizowane w MIRA Technology Park – światowej klasy ośrodku testowania i rozwoju samochodów w sercu Motorsport Valley w brytyjskim Midlands.
Brytyjski talent i szwedzka wiedza
– Przejście na napędy elektryczne to kluczowy moment w historii rozwoju motoryzacji. Połączenie brytyjskiego talentu inżynierskiego i szwedzkiej wiedzy sprawi, że nasze samochody będą jednymi z najbardziej wydajnych i najbardziej zrównoważonych na drogach – dodał Thomas Ingenlath.
Współpraca z zespołem badawczo-rozwojowym w Szwecji pozwala zespołowi z Wielkiej Brytanii skoncentrować się na przełomowych rozwiązaniach inżynieryjnych, aby pomóc firmie Polestar w osiągnięciu wyznaczonych celów. Brytyjski zespół badawczo-rozwojowy będzie odgrywał kluczową rolę w dalszej ewolucji marki, natychmiast koncentrując się na opracowaniu Polestar Precept.
– Precept to deklaracja stworzenia nowej marki w zakresie projektowania, technologii i zrównoważonego rozwoju. Ten samochód produkcyjny to będzie ważny krok na drodze ku neutralności klimatycznej – powiedział Pete Allen, szef działu badań i rozwoju Polestar UK.
Rozszerzenie możliwości badawczo-rozwojowych Polestar jest konsekwencją ciągłego wzrostu jej gamy modeli, planów zwiększenia globalnej sprzedaży do końca 2022 roku oraz przejścia do produkcji Polestar 3 w USA i Chinach.
5 nowych rynków w rejonie Azji i Pacyfiku
Polestar to niezależna szwedzka marka samochodów elektrycznych klasy premium, założona przez Volvo Cars i Geely Holding w 2017 roku. Ma siedzibę w Göteborgu w Szwecji, a jej pojazdy są dostępne i jeżdżą po trzynastu światowych rynkach w Europie, Ameryce Północnej i Chinach. W 2021 roku Polestar zamierza pojawić się na pięciu nowych rynkach w regionie Azji i Pacyfiku.
Wiąże się to z ogłoszonymi kilka dni temu przez Polestar nominacjami. Johan Malmqvist został mianowany dyrektorem finansowym, a Jörg Brandscheid dyrektorem ds. technologii. Malmqvist nie był wcześniej aktywny w sektorze motoryzacyjnym, przeniósł się do Polestar z Dole Food. Zgodnie z zapowiedzią zastępuje Iana Zhanga, który dołączy do zespołu zarządzającego Polestar, aby skupić się na działaniach w regionie Azji i Pacyfiku.
Na razie dwa modele
To wskazuje jak ważne będą nowe rynki dla firmy, która skupiała się na razie na USA, Chinach i Europie. Obecnie Polestar produkuje dwa elektryczne samochody: Polestar 1 to niskonakładowa elektryczna hybryda GT z nadwoziem z włókna węglowego, 609 KM, 1000 Nm i zasięgiem wyłącznie elektrycznym 124 km (WLTP) – najdłuższym ze wszystkich samochodów hybrydowych na świecie.
Elektryczny fastback Polestar 2 o wysokich osiągach to pierwszy w pełni elektryczny samochód tej firmy o dużej pojemności. Gama modeli Polestar 2 obejmuje trzy warianty z kombinacją akumulatorów o długim i standardowym zasięgu o pojemności do 78 kWh oraz dwu- i jednosilnikowych układów napędowych o mocy do 300 kW/408 KM i 660 Nm.
Źródło: polestar.com, caranddriver.com, własne