Porsche zaprezentowało trzecią odmianę całkowicie elektrycznego modelu Taycan: 4S. Samochód jest dostępny z akumulatorem w dwóch rozmiarach: 79,2 kWh (Performance) oraz 93,4 kWh (Performance Plus). W wariancie Performance osiąga moc do 530 KM, zaś w Performance Plus – do 571 KM.
Oba warianty modelu Taycan 4S przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 4,0 si mogą się rozpędzić maksymalnie do 250 km/h. Zasięg wynosi do 407 km z akumulatorem Performance i do 463 km z Performance Plus– to obecnie najwyższa wartość zasięgu modelu Taycan (WLTP). Maksymalna (szczytowa) moc ładowania to 225 kW (akumulator Performance) lub 270 kW (Performance Plus).
Na architekturę napędu odmiany 4S składają się te same główne cechy techniczne, co w przypadku wersji Turbo oraz Turbo S: dwa silniki synchroniczne z magnesami trwałymi, po jednym na przedniej i tylnej osi, napędzające wszystkie koła pojazdu, a także dwubiegowa przekładnia przy tylnej osi. Silnik synchroniczny z magnesami trwałymi przy tylnej osi ma aktywną długość 130 mm, jest zatem o 80 mm krótszy niż jego odpowiednik w odmianach Taycan Turbo S oraz Taycan Turbo.
Model 4S zotstał wyposażony w sześciotłoczkowe stałe zaciski hamulcowe przy przedniej osi i czterotłokowe zaciski przy osi tylnej oraz wewnętrznie wentylowane żeliwne tarcze – o średnicy 360 mm z przodu i 358 mm z tyłu. Zaciski hamulcowe są lakierowane na kolor czerwony.
Pierwsze egzemplarze Porsche Taycan 4S pojawią się w europejskich salonach sprzedaży w styczniu 2020 r. Samochód można już zamawiać: ceny rozpoczynają się od 454 tys. zł.
press.pl.porsche.com, materiały własne