Kierowca testowy Lars Kern za kierownicą Porsche Taycan pokonał północną pętlę toru Nürburgring w ciągu 7 minut i 42 sekund. To nowy rekord dla całkowicie elektrycznych samochodów czterodrzwiowych. Czas okrążenia uzyskano na odcinku o długości 20,6 km. W trakcie swojej próby Lars Kern poprowadził przedseryjny egzemplarz Porsche Taycan.
„Taycan nadaje się również na tory wyścigowe – w przekonujący sposób udowodnił to właśnie tutaj, na najtrudniejszym torze na świecie” – powiedział Kern. „Jestem pod niesłabnącym wrażeniem tego, jak stabilny jest całkowicie elektryczny samochód sportowy na szybkich odcinkach, takich jak Kesselchen, i jak neutralnie przyspiesza podczas wyjeżdżania z ciasnych sekcji takich jak Adenauer Forst”.
„Taycan doskonale poradził sobie ze sprawdzianem wytrzymałości w ramach Triple Endurance Run. Po pierwsze nasz elektryczny sportowy wóz zademonstrował powtarzalność swoich osiągów w ramach wyczerpującego testu, obejmującego 26 kolejnych prób przyspieszenia od zera do 200 km/h. Następnie bez żadnych problemów w ciągu 24 godzin pokonał 3425 kilometrów na torze Nardò, a teraz dorzuca do tego rekord na północnej pętli Nürburgringu” – stwierdził Stefan Weckbach, wiceprezes ds. linii produktowej Taycan. „Na to połączenie osiągów i efektywności zespołu napędowego wpływają liczne czynniki – również przy dużej prędkości. Należą do nich reagujące w ułamku sekundy systemy podwozia, a także wyśmienita aerodynamika”.
Taycan został wyposażony w dwa silniki elektryczne, przy przedniej i tylnej osi. W konsekwencji pojazd dysponuje napędem na wszystkie koła, który wraz z systemem trakcji działa znacznie szybciej niż w przypadku systemów konwencjonalnych. Jak informuje Porsche, jeśli jedno koło ma większy poślizg, jednostki elektryczne regulują go w ułamku sekundy.
Zintegrowany układ kontroli podwozia w czterech wymiarach – Porsche 4D-Chassis Control – analizuje i synchronizuje działanie wszystkich systemów podwozia w czasie rzeczywistym. Lista systemów podwozia obejmuje adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice trzykomorowej, w tym elektroniczne sterowanie pracą amortyzatorów PASM (Porsche Active Suspension Management), a także elektromechaniczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) oraz Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Egzemplarz, który był testowany na Nürburgringu, został wyposażony ponadto w tylną skrętną oś.
Taycan dysponuje napięciem systemowym wynoszącym 800 woltów zamiast „standardowych” dla samochodów elektrycznych 400 woltów. Premiera wersji seryjnej modelu odbędzie się 04 września.
press.pl.porsche.com, materiały własne