UDOSTĘPNIJ

Porsche zwiększyło zasięg jazdy w trybie elektrycznym wszystkich wariantów Cayenne z hybrydowym napędem plug-in. Pojemność brutto akumulatora wysokonapięciowego wynosi obecnie 17,9 kWh zamiast wcześniejszych 14,1 kWh. Według Porsche, przekłada się to na wzrost zasięgu w trybie elektrycznym o 30%. Na podstawie pomiarów w cyklu WLTP EAER City, Cayenne E-Hybrid może teraz pokonać przy zerowej lokalnej emisji spalin do 48 km (cykl NEDC: do 56 km), a Cayenne Turbo S E-Hybrid – do 42 km (NEDC: do 53 km).

Układ napędowy we wszystkich hybrydowych modelach Cayenne typu plug-in korzysta z silnika elektrycznego zintegrowanego z ośmiobiegową przekładnią automatyczną Tiptronic S. Jednostka ta generuje moc 136 KM i 400 Nm momentu obrotowego, pozwalając na rozpędzenie samochodu w trybie zeroemisyjnym do maksymalnej prędkości 135 km/h. W sytuacji zwiększonego zapotrzebowania na siłę napędową lub przełączenia na tryb jazdy Sport lub Sport Plus aktywuje się silnik spalinowy. W przypadku Cayenne E-Hybrid jest to trzylitrowy turbodoładowany motor V6 o mocy 340 KM. Moc systemowa w tym wariancie wynosi 462 KM. Modele Cayenne Turbo S E-Hybrid wyposażono w czterolitrowy silnik V8 biturbo o mocy 550 KM, co oznacza, że cały zespół hybrydowy osiąga moc 680 KM.

Hybrydowe warianty SUVa Porsche na nowy rok modelowy są już dostępne w Polsce. Ceny Cayenne E-Hybrid rozpoczynają się od 410 tys. zł. Wariant Coupé, z poszerzonym zakresem wyposażenia standardowego, kosztuje od 439 tys. zł. Cena Cayenne Turbo S E-Hybrid wynosi od 852 tys. zł, a wersji Coupé – od 875 tys. zł.

 

press.pl.porsche.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA