UDOSTĘPNIJ

Dyrektor generalny Porsche, Oliver Blume, poinformował, że samochody w pełni elektryczne oraz hybrydy plug-in do 2025 r będą stanowić 25% sprzedaży marki.

Jednocześnie ujawnił, że producent ze Stuttgartu nie ma zamierza wprowadzić na rynek całkowicie elektrycznego wariantu modelu 911. Ponadto, najnowsza generacja pojazdu (oznaczona jako 992) nie będzie początkowo dostępna jako hybryda plug-in, mimo że architektura samochodu umożliwia zamontowanie akumulatorów wysokonapięciowych. 992 zadebiutuje w drugiej połowie 2018 r., jednak odmiana elektryczno-spalinowa pojawi się dopiero w dalszej przyszłości.

Jak powiedział Blume:
„Czekamy na dalszą ewolucję technologii związanej z bateriami, więc nie powinniście oczekiwać wersji plug-in w najbliższych latach. Obecnie planujemy ją wraz z odświeżeniem 992”.

Porsche rozważa także rozszerzenie oferty o całkowicie elektryczne odmiany modeli 718 Boxster oraz Cayman, jednak ostateczna decyzja w tym zakresie jeszcze nie została podjęta.

Pierwszy seryjny, zeroemisyjny samochód niemieckiej marki – Mission E – trafi na rynek w 2019 r. Pojazd będzie dostępny w kilku wariantach. Jeden z nich ma bazować na Mission E Cross Turismo, który został zaprezentowany podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Wersja produkcyjna tej odmiany pojawi się w salonach w 2021 r. Dzięki 800-woltowej instalacji elektrycznej, kierowcy elektrycznego Porsche będą mogli przejechać 100 km już po 4 minutach od rozpoczęcia ładowania.

Niemiecki producent zainwestuje w projekt Mission E około miliarda euro. Łącznie, Porsche zamierza przeznaczyć na rozwój elektromobilności ponad 6 miliardów euro do 2022 r.

W 2017 r. marka dostarczyła na świecie rekordową liczbę 246 375 samochodów (wzrost o 4% względem 2016 r.).

 

europe.autonews.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA