Jak informuje portal Gramwzielone.pl, Zarząd Triggo S.A., spółki opracowującej pojazd elektryczny dedykowany rynkowi car-sharingu, planuje na przełomie 2018 i 2019 r. pozyskać środki w drodze oferty publicznej i zadebiutować na NewConnect. Firma kończy prace nad prototypem swojego elektrycznego pojazdu i przygotowuje się do zamówienia pierwszej pilotażowej serii.
Triggo S.A. od 8 lat rozwija technologię w pełni elektrycznego polskiego pojazdu łączącego cechy jednośladów i samochodów, którego ochrona patentowa obejmuje obszar Europy, Azji i Ameryki Północnej.
Kluczową cechą Triggo ma być zmienna geometria podwozia, pozwalająca poruszać się w dwóch trybach – drogowym i manewrowym (różnice w prędkości, szerokości pojazdu i jego specyfikacji).
– Wraz z kolejnymi etapami rozwoju pojazdu Triggo nabieramy pewności co do osiągnięcia w perspektywie lat globalnego sukcesu naszego projektu. Podjęliśmy ważną decyzję w zakresie wejścia na NewConnect wraz z pozyskaniem do 10 mln zł środków przeznaczonych finansowaniu badań R&D i rozpoczęciu prac nad wdrożeniem produkcji. Jednocześnie zbliżamy się do zakończenia budowy prototypu PB3, czyli pierwszej wersji w pełni mobilnego, sprawnego pojazdu, która będzie bazą do produkcji serii pilotażowej. Jej dostawy spodziewamy się w 2019 r. i już widzimy duży popyt na ten produkt – komentuje Rafał Budweil, prezes i założyciel Triggo S.A.
Model biznesowy spółki zakłada koncentrację na polskim i europejskim rynku car-sharingu. Spółka dostrzega rosnący popyt ze strony potencjalnych partnerów biznesowych na tego typu rozwiązania, zwłaszcza wpisujące się w ideę przyjaznych dla środowiska aut elektrycznych.
– Dokładnie śledzimy trendy w światowej branży usług car-sharingu. Na wielu rynkach takie usługi dopiero raczkują i dostrzegamy tu bardzo duże możliwości wzrostu zainteresowania wśród klientów. Co więcej, sprzyjającym aspektem są globalne trendy w zakresie rosnącej popularności aut elektrycznych. Już dziś można zaobserwować wycofywanie się światowych koncernów z produkcji aut z silnikami diesla, a stawianie na rozwój pojazdów przyjaznych środowisku – dodaje Rafał Budweil.
Polska firma przywołuje wnioski z raportu Keralla Research oraz dane Frost&Sullivan, zgodnie z którymi ilość użytkowników korzystających z usług car-sharingu na świecie wzrośnie z 7 mln osób w 2015 r. do 36 mln w 2025 r. Jednocześnie w analogicznym okresie flota pojazdów ma być wyższa o 280 proc., co oznaczałoby wzrost ze 112 do 427 tys. szt.
Triggo S.A. w I kwartale pozyskała finansowanie w drodze emisji prywatnej, dedykowane dalszym badaniom. Spółka korzysta także z dotacji w ramach programów realizowanych przez NCBiR (Innomoto) oraz PARP (Inteligentny Rozwój).
Dotąd spółka pozyskała 26 mln zł w formie grantów oraz wkładu od inwestorów prywatnych.
Przedprodukcyjny prototyp Triggo ma zaprezentować w III kwartale tego roku.
Firma zakłada wykorzystanie w nim baterii o pojemności 12 kWh. Waga pojazdu ma wynosić 400 kg, a dodatkowo 130 kg będą ważyć baterie. Zasięg pojazdu w mieście ma sięgać 100 km.
Triggo zakłada, że cena pojazdu wyniesie około 15 tys. euro.
gramwzielone.pl