Ciągnik siodłowy Scania, zasilany gazem LNG jest testowany przez pracowników Poczty Polskiej na trasie Lublin – Warszawa – Lublin. To kolejny etap wdrażania programu stopniowej wymiany floty samochodowej Poczty Polskiej na niskoemisyjną.
Testowany przez spółkę pojazd to ciągnik siodłowy Scania R410 zasilany skroplonym gazem ziemnym LNG. Osiągi i charakterystyka 13-litrowego silnika pojazdu są zbliżone do wersji z napędem wysokoprężnym. Wykorzystanie gazu ziemnego pozwala przy tym na redukcję emisji CO2 na poziomie około 10 proc. Co więcej, w przypadku pojazdów zasilanych LNG, emisja tlenków azotu jest o ponad 60 proc. niższa, w porównaniu z pojazdami z silnikami Diesla. Dodatkowo, dzięki właściwościom gazu ziemnego, możliwe jest całkowite wyeliminowanie emisji cząstek stałych. Zasięg ciągnika siodłowego Scania zasilanego LNG w płaskim terenie wynosi do 1300 km.
„Zgodnie ze strategią Poczta Polska stawia na rozwój usług logistycznych. Rocznie przewozimy ponad 1,8 miliarda przesyłek pocztowych i ponad 1 mln przesyłek paletowych. Prognozy pokazują, że w kolejnych latach wolumeny będą rosły. Jednocześnie przygotowując się do wejścia w tzw. „Strefy Czystego Transportu” Poczta, podobnie jak inne firmy logistyczne, z odpowiednim wyprzedzeniem analizuje rynek pojazdów zarówno elektrycznych jak i na paliwa alternatywne, aby zdobyć doświadczenia i jak najlepiej przygotować się do wymiany floty” – powiedział Jerzy Garycki dyrektor zarządzający Pionem Operacji Logistycznych Poczty Polskiej.
„W Scania traktujemy zrównoważony rozwój bardzo poważnie, jako zadanie na tu i teraz. Optymalizując transport i mobilność w inteligentny sposób, wykorzystując nie tylko paliwa alternatywne, ale także digitalizację i automatyzację, możemy ograniczyć marnotrawstwo w transporcie i zadbać o środowisko. Scania to znacznie więcej niż produkty i usługi, to kompleksowe, zrównoważone rozwiązania transportowe” – podkreślił Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska S.A.
Poczta Polska od ponad roku przeprowadza największe w Polsce testy pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi. W ubiegłym roku testowano pojazdy elektryczne o ładowności do 800 kg. Jesienią do floty spółki dołączy kilkadziesiąt samochodów tego typu. W tym roku przetestowano elektryczne pojazdy dostawcze kilku marek o ładowności powyżej 800 kg.
scania.com, materiały własne