Wraz z nową generacją modelu 208, Peugeot wprowadza całkowicie elektryczną wersję pojazdu. Samochód został oparty na architekturze opracowanej przez Grupę PSA z myślą o pojazdach segmentów B i C – CMP (Common Modular Platform), umożliwiającej zarówno zastosowanie silników konwencjonalnych, jak i elektrycznych. W porównaniu z wcześniejszymi rozwiązaniami, platforma zapewnia m.in. redukcję masy i oporów toczenia, optymalizację układu napędowego, ulepszoną aerodynamikę a także poprawiony poziom komfortu i bezpieczeństwa.
Zeroemisyjny Peugeot e-208 otrzyma silnik elektryczny rozwijający 136 KM i moment obrotowy 260 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 8,1 sekundy. Kierowca będzie miał do wyboru trzy tryby jazdy: Eco (zapewniający największy zasięg), Normal (optymalny w codziennym użytkowaniu) oraz Sport (poprawiający osiągi). Dodatkowo Peugeot zapewni dwa tryby hamowania rekuperacyjnego. Samochód ma oferować dokładnie taką samą ilość miejsca oraz przestrzeń bagażową co wersje spalinowe.
Akumulator litowo-jonowy o pojemności 50 kWh zostanie umieszczony pod podłogą pojazdu, zapewniający zasięg 340 km w cyklu WLTP (450 NEDC). Peugeot oferuje 8 lat (lub 160 000 km przebiegu) gwarancji, że bateria zachowa co najmniej 70% pojemności. Ładowanie za pomocą gniazdka domowego ma zajmować 16 godzin. Wall Box 7,4 kW pozwoli skrócić ten czas do 8 godzin, a w przypadku ładowarki naściennej 11 kW uzupełnienie energii zajmie 5 h i 15 minut. e-208 będzie przystosowany do ładowania DC z mocą 100 kW. W takim przypadku czas uzupełniania energii do 80% pojemności akumulatora wyniesie 30 minut.
Nowy Peugeot 208 w wersji elektrycznej i konwencjonalnych ma być dostępny na rynku od jesieni 2019 r. Jego oficjalna premiera odbędzie się na marcowym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie.