Peugeot zaprezentował model e-Boxer w wersji całkowicie elektrycznej. Samochód będzie dostępny w wersjach z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 37 i 70 kWh. Zasięg wyniesie od 200 do 340 km (WLTP).
Akumulator będzie można ładować prądem przemiennym za pomocą złącza Type 2 lub stałym z wykorzystaniem złącza CCS. Czas uzupełniania energii z mocą 50 kW do 80% pojemności baterii zajmie ok. godziny.
Za napęd ma odpowiadać silnik elektryczny o mocy 122 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 110 km/h (lub 90 km/h w wersji o masie 4 ton).
Peugeot zamierza oferować e-Boxera w 4 wariantach długości i 3 wysokości nadwozia. Maksymalna ładowność pojazdu (w zależności od wersji) wyniesie do 1 890 kg, zaś przestrzeń ładunkowa – 17 m3 (jest identyczna jak w odmianie spalinowej).
W 2019 r. Peugeot zanotował rekord sprzedaży samochodów dostawczych, z wynikiem ok. 274 tys. zarejestrowanych egzemplarzy. Od momentu premiery rynkowej Experta w 1994 r. francuski producent dostarczył do klientów w 110 krajach ok. 1,25 mln sztuk tego modelu.
Elektryczny e-Boxer trafi na europejski rynek jeszcze w 2020 r.
peugeot-media.pl, materiały własne