Elektryfikacja jest kluczowym punktem strategii marki Peugeot wchodzącej w skład Grupy Stellantis. Nowy Peugeot 308, który zadebiutował na naszym rynku kilka dni temu oferuje w wersjach hatchback i kombi dwa napędy hybrydowe typu plug-in. W 2021 roku poziom elektryfikacji gamy samochodów osobowych i dostawczych Peugeot będzie wynosił 70%. W 2023 roku 85% modeli marki będzie zelektryfikowanych. Poziom 100% marka osiągnie w Europie w 2025 roku.
Od debiutu rynkowego nowy Peugeot 308 oferuje dwa napędy hybrydowe typu plug-in (plug-in Hybrid), które poszerzają bogatą ofertę zelektryfikowanych modeli marki francuskiego producenta.
Nowy Peugeot 308 Hybrid 225 e-EAT8 rozwija moc 225 KM dzięki połączeniu silnika PureTech 180 KM (132 kW) z silnikiem elektrycznym 81 kW i 8-przełożeniową skrzynią biegów e-EAT8, z emisją CO2 od 26 g/km i zasięgiem do 59 km w trybie 100% elektrycznym (zgodnie z WLTP, w trakcie homologacji). Natomiast wersja Hybrid 180 e-EAT8 napędzana jest przez silnik PureTech 150 KM (110 kW) współpracujący z tym samym silnikiem elektrycznym 81 kW i skrzynią biegów e-EAT8, z emisją CO2 od 25 g/km i zasięgiem do 60 km w trybie 100% elektrycznym (zgodnie z WLTP, w trakcie homologacji).
Silna pozycja
Elektryfikacja gamy Peugeot rozpoczęła się trzy lata temu od wprowadzenia e-208. W ciągu tego czasu w 100% elektryczne modele marki (e-208, e-2008, e-Traveller i e-Expert) oraz ładowane hybrydy (3008 i 508) zdobyły mocną pozycję na rynku. Po pięciu pierwszych miesiącach 2021 roku, Peugeot zajmuje drugie miejsce wśród producentów samochodów skierowanych do szerokiego grona odbiorców pod względem wielkości sprzedaży w Europie i trzecie miejsce jeśli chodzi o sprzedaż samochodów zelektryfikowanych. Peugeot e-208 i e-2008 zajmują w swoich segmentach BEV drugie miejsce i jak podkreśla producent z miesiąca na miesiąc zwiększają udział w rynku.
Za Peugeota 308 Hybrid 225 e-EAT8 (wersja GT), trzeba zapłacić od 167 tys. zł do 176 tys. zł. Model 308 Hybrid 180 wyceniony został od 139 tys. zł za wersję Acive Pack, do niemal 170 tys. zł za wersję GT.
Źródło: na podstawie Peugeot