Peugeot ujawnił polskie ceny modeli 508 (sedan i kombi) oraz crossovera 3008 z napędami hybrydowymi typu plug-in.
Modele 508 Hybrid i 508 SW Hybrid są napędzane silnikiem spalinowym PureTech o mocy 180 KM oraz jednostką elektryczną rozwijającą 110 KM. Ich moc systemowa wynosi 225 KM. Samochody zostały wyposażone w akumulator trakcyjny o pojemności 11,8 kWh, który umożliwia pokonanie w trybie zeroemisyjnym dystansu do 40 kilometrów w cyklu WLTP.
SUV 3008 w odmianie Hybrid otrzymał identyczną konfigurację układu napędowego jak modele 508 w wersjach PHEV, zapewniając moc systemową 225 KM. Z kolei wariant Hybrid4 oferuje napęd na cztery koła i osiąga maksymalną moc 300 KM. Co ciekawe, to najmocniejszy seryjny Peugeot w historii. Samochód napędza silnik PureTech o mocy 200 KM i dwa silniki elektryczne o mocy 110 KM każdy. Pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,9 s. 3008 w wersji PHEV został wyposażony w akumulator o pojemności 13,2 kWh, dzięki któremu w odmianie Hybrid4 może przejechać w trybie elektrycznym do 59 km (WLTP).
Jak powiedział Paweł Gawryluk, dyrektor marki Peugeot w Polsce:
„Elektryfikacja kolejnych modeli naszej marki potwierdza strategię PEUGEOT, w myśl której przyszłość motoryzacji nie musi być nudna. Chcemy, aby nasze samochody były ekologiczne, ale zarazem dawały jeszcze większą przyjemność z jazdy. Takie podejście pozwoli nam dotrzeć do klientów, którzy są otwarci na nowe technologie, a jednocześnie nie chcą stracić przyjemności prowadzenia swojego samochodu. Takich klientów jest w Polsce coraz więcej. Nasza oferta jest idealną odpowiedzią na ich oczekiwania”.
Model 508 Hybrid można nabyć od 169 400 zł, zaś 508 SW Hybrid od 173 900 zł. Produkcja hybrydowych odmian 508 rozpocznie się w grudniu 2019 r.
Ceny modelu 3008 Hybrid zaczynają się od 166 500 zł. Wersja 3008 Hybrid4 jest dostępna od 195 700 zł. Obie odmiany trafią do produkcji w lutym 2020 r.
peugeot-media.pl, materiały własne