W wywiadzie udzielonym dla brytyjskiego Autocar, dyrektor generalny Peugeota Jean-Philippe Imparato, poinformował, że priorytetem francuskiej marki w 2018 r. będą „praca nad rentownością oraz udziałem w rynku”, a także przygotowanie się do wprowadzenia szeregu nowych, całkowicie elektrycznych modeli.
Jako pierwszy, w drugiej połowie 2018 r., zadebiutuje napędzany prądem Partner van, zaś w dalszej kolejności elektryczna wersja Peugeota 208, która trafi do sprzedaży w 2019 r.
Jak powiedział Imparato:
„Przejście na elektromobilność nie jest kwestią przyszłości, lecz teraźniejszości. Pomiędzy 2018 a 2019 r. 8% samochodów z naszej gamy modelowej zostanie zelektryfikowane, zaś pomiędzy 2019 a 2020 r. już 50%”.
Zamiast tworzyć zupełnie nowe modele EV, jak np. pojazdy z serii ID Volkswagena, Peugeot skupi się na produkowaniu elektrycznych wersji istniejących modeli. Modułowe platformy grupy PSA pozwolą klientom na odpowiednie dopasowanie rodzaju napędu do swoich potrzeb. Oferta Peugeota obejmie samochody zasilane benzyną, olejem napędowym, energią elektryczną oraz hybrydy.
w 2017 r. klienci nabyli łącznie 2 119 845 samochodów francuskiego producenta. Oznacza to wzrost o 10,4% względem 2016 r. Marka Peugeot odpowiada tym samym za ponad dwie trzecie sprzedaży Grupy PSA (bez uwzględnienia Opla).
autocar.co.uk, materiały własne