Produkowany w hiszpańskim Vigo Peugeot e-Rifter pojawił się w polskiej ofercie sprzedażowej. Producent oferuje elektryczne auto o zasięgu 280 km (WLTP) w dwóch długościach nadwozia – 5 i 7 osobowej Standard i Long. Samochód może holować przyczepy o masie do 750 kg. Za wersję Active Pack trzeba zapłacić niemal 145 tys. zł. Odmiana GT (najwyższe wyposażenie) wyceniona została na ponad 168 tys. zł.
– Marka Peugeot konsekwentnie i w szybkim tempie realizuje projekt elektryfikacji swojej gamy proponując kolejne modele w 100% elektryczne. Po e-208 i e-2008 (elektrycznych wersjach europejskich bestsellerów), e-Travellerze oraz elektrycznych wersjach modeli dostawczych: e- Expercie i e-Boxerze, na polski rynek trafia kolejna świetna propozycja dla klientów, którzy przy wyborze odpowiadającego im modelu chcą mieć szeroki wybór układów napędowych bez konieczności pójścia na kompromis jeśli chodzi o funkcjonalność i styl – mówi Paweł Gawryluk, dyrektor marki Peugeot w Polsce.
Peugeot e-Rifter, zaprojektowany na modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) oferuje w 100% elektryczny silnik o maksymalnej mocy 100 kW (136 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm.
Osiągi (dane w trakcie homologacji) e-Riftera w trybie Power wynoszą: prędkość maksymalna 130 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 11,2 s, przyspieszenie od 80 do 120 km/h: 8,9 s. Obie wersje (standardowa i przedłużona) są wyposażone w akumulator litowo-jonowy z 18 ogniwami o pojemności 50 kWh, który umożliwia zasięg do 280 km (w trakcie homologacji), zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures). Zasięg może się różnić m.in. w zależności od wersji i stylu jazdy. System regulacji temperatury akumulatora, połączony z układem chłodzenia kabiny, pozwala na szybkie ładowanie akumulatora, wydłuża jego żywotność i zapewnia optymalny zasięg.
Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych. W standardzie oferowana jest ładowarka pokładowa jednofazowa 7,4 kW, a w opcji – ładowarka trójfazowa o mocy 11 kW. Znajdujące się na lewym tylnym błotniku gniazdo ładowania umożliwia ładowanie na kilka sposobów: ze standardowego gniazda, ze wzmocnionego gniazda lub z terminalu typu Wall Box oraz ze stacji szybkiego ładowania. Tryby ładowania akumulatora 50 kWh są zróżnicowane i dostosowane do różnych sytuacji w codziennym użytkowaniu e-Riftera. Możliwe jest ładowanie z gniazda standardowego (8A), które zapewnia pełne naładowanie akumulatora w ciągu 31 h, ze wzmocnionego gniazda (16A), które skraca pełne naładowanie akumulatora do 15 h. Ze stacji Wall Box 7,4 kW pełne naładowanie akumulatora zajmie 7,5 h prądem jednofazowym za pomocą pokładowej ładowarki 7,4 kW. Urządzenia Wallbox o mocy 11 kW zapewnią pełne naładowanie w 5 h za pomocą trójfazowej ładowarki pokładowej (11 kW). e-Riftera można też „zatankować” na stacji szybkiego ładowania. Układ chłodzenia akumulatora pozwala na zastosowanie ładowarek o mocy 100 kW i naładowanie e-Riftera do 80% pojemności w ciągu 30 minut.
Peugeot e-Rifter oferuje trzy tryby jazdy:
– Eco (60 kW, 180 Nm) – by zwiększyć zasięg i zapewnić płynną jazdę,
– Normal (80 kW, 210 Nm) – optymalny tryb w codziennej eksploatacji,
– Power (100 kW, 260 Nm) – zapewnia optymalne osiągi przy przewozie ciężkich ładunków.
e-Rifter jest dostępny w dwóch wersjach 5- i 7-osobowej dla obu długości nadwozia, standardowej (4,40 m) i przedłużonej (4,75 m). Ta ostatnia wersja ma nie tylko większy rozstaw osi, ale i wydłużony zwis, co zapewnia doskonałą przestronność. Bagażnik auta ma pojemność od 775 litrów (do wysokości tylnej półki), w wersji 5-miejscowej o standardowej długości, do 4 000 litrów w przypadku wersji przedłużonej ze złożonymi siedzeniami. Wnętrze wyposażono w liczne, obszerne i łatwo dostępne schowki o łącznej pojemności wynoszącej nawet 186 litrów, w zależności od wersji. Akumulator ma 8-letnią gwarancję lub do przebiegu 160 tys. km na zachowanie 70% pojemności ładowania.
Źródło: na podstawie Peugeot