UDOSTĘPNIJ

Pierwsza hybryda plug-in Lexusa, czyli  NX-a 450h+ (moc 309 KM, ok. 6 sek. do „setki”) ma blisko 100 km zasięgu trybie elektrycznym w ruchu miejskim oraz wiodące w swej klasie zużycie paliwa. W trybie wyłącznie bateryjnym auto japońskiego producenta rozpędzi się do 135 km/h.

Punkt odniesienia

NX-em 450h+ udowadnia, że z technologią marki można osiągnąć bardzo dobre wyniki dzięki m.in. 15-letniemu doświadczeniu i know-how w produkcji zelektryfikowanych samochodów segmentu premium. Auto jak twierdzi producent stało się nowym punktem odniesienia w swojej klasie dzięki wyjątkowemu połączeniu osiągów z wydajnością, w tym z dystansem, który można pokonać w trybie bezemisyjnym.

NX 450h+ ma średni zasięg w trybie elektrycznym w granicy 70-74 km zgodnie z normą WLTP, który rośnie do przedziału 89-97 km, gdy auto użytkowane jest w ruchu miejskim – czyli tam, gdzie bezemisyjny transport jest szczególnie istotny. Te dane, plus zużycie paliwa na poziomie 0,9-1,1 l/100 km oraz emisje CO2 w granicach 21-25 g/km są najlepsze w klasie. W trybie wyłącznie elektrycznym NX może rozpędzić się do 135 km/h.

Osiągi na miarę luksusu

SUV Lexusa jest w stanie nie tylko dalej i dłużej poruszać się w bezemisyjnym trybie elektrycznym, ale ma też wiodące w klasie osiągi, gdy bateria się rozładuje. Auto przełącza się w tryb pełnej hybrydy, a nie jak to się dzieje zazwyczaj, czyli wyłącznie w tryb silnika spalinowego, co przekłada się na mniejsze nawet o 30 procent spalanie NX+. Osiągi nowego NX-a, czyli moc 309 KM i niewiele ponad 6 sek. od 0 do 100 km/h są możliwe dzięki wyjątkowej jakości elektrycznego napędu hybrydowego plug-in Lexusa, w skład którego wchodzą wydajny 2,5-litrowy silnik pracujący w cyklu Atkinsona, silnik elektryczny oraz bateria litowo-jonowa. Pojemność akumulatora wynosi aż 18,1 kWh, który może być naładowany do pełna w 2,5h na stacji o mocy 32A za pośrednictwem ładowarki 6,6 kWh.

Auto w standardzie ma wydajny napęd na cztery koła E-Four, który wykorzystuje dodatkowy silnik elektryczny, napędzający tylną oś, gdy jest to potrzebne. Wydajność napędu i zasięg w trybie elektrycznym modelu NX 450h+ to tylko jeden z aspektów, w których jak podkreśla producent NX wybija się ponad przeciętność. NX 350h  czyli wersja z samoładującym elektrycznym napędem hybrydowym (tzw. miękka hybryda), dzięki szczegółowym udoskonaleniom także jest o wiele bardziej wydajna. W porównaniu z poprzednikiem, modelem 300h, napęd czwartej generacji ma o 24 proc. większą moc (244 KM), co pozwoliło zmniejszyć czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h w aucie z napędem na cztery koła o 15 procent, do 7,7 sekundy.

Wyższa moc mniejsze spalanie

Wyższa moc nie oznacza w tym przypadku jak twierdzi producent większego zużycia paliwa oraz wyższych emisji. Oficjalne dane wskazują na zmniejszone o około 20 procent emisje CO2, które w cyklu WLTP wynoszą od 135 g/km dla modelu z napędem na cztery koła oraz od 129 g/km w wersji z napędem na przód. Średnie spalanie wynosi od 5,7 l/100 km dla auta z napędem na przednią oś.

Parametry, które osiągnięto dzięki ugruntowanej pozycji Lexusa w technologii hybrydowej, sprawiają, że NX jest jak podkreśla producent, atrakcyjnym wyborem zarówno dla klientów poszukujących hybrydy typu plug-in, jak i auta z samoładującym elektrycznym napędem hybrydowym.

Ceny wersji 450h+ Prestige zaczynają się od 289 900 zł. Na najdroższe wersje F Sport i Omotenashi trzeba wyłożyć 339 900 zł.

Źródło: na podstawie lexusnews.eu

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA