insideevs.com, dbtcev.fr, materiały własne
Następna odsłona Nissana Leaf będzie w stanie przyjąć prąd o większej mocy niż 50 kW dostarczane przez standardowe punkty szybkiego ładowania.
Mimo, że do tej pory nie poznaliśmy szczegółów technicznych nadchodzącego modelu japońskiego producenta, wiemy już, że koncern podpisał z francuskim DBT umowę, przedmiotem której jest rozwój sieci ładowarek kolejnej generacji zapewniających dostęp do prądu stałego o mocy 150 kW. Oznacza to, że możliwości nowego Leafa znacząco wzrosną w stosunku do poprzednika, jeżeli chodzi o akceptowaną moc dostarczanego prądu.
Od roku 2013 DBT w ramach partnerstwa z Nissan Europe zainstalowała 2,100 szybkich ładowarek w 36 krajach. Na podstawie zawartego porozumienia nie tylko powstaną nowe punkty szybkiego ładowania, ale też ładowarki już funkcjonujące zostaną ulepszone do wyższego standardu. Jak informuje DBT: „Zamierzamy zmodyfikować pierwsze modele szybkich ładowarek zainstalowanych w ciągu 4 ostatnich lat i dostosować ich możliwości do rosnącego zapotrzebowania na moc, tak aby z ich pomocą samochód elektryczny mógł dysponować zasięgiem od 300 do 400 km po 15 minutowym ładowaniu”.
Nowe ładowarki nazwane QCNG 50/150, które wyposażono we wtyczki CHAdeMO, CCS Combo oraz AC Type 2, będą w stanie dostarczyć energię do pojazdów elektrycznych wszystkich typów. Jednostki tego rodzaju zostały zaprezentowane po raz pierwszy na paryskim Motor Show we wrześniu 2016 r. Wg. danych producenta wszystkie stacje DBT są projektowane i produkowane w Douai w północnej Francji. Pierwsze dostawy punktów ładowania nowej generacji przewidziane są na wrzesień tego roku. DBT zobowiązało się do utrzymywania ich funkcjonalności przez cztery kolejne lata. Nissan Leaf w następnej odsłonie oficjalnie zadebiutuje 06 września. Do salonów w USA ma trafić pod koniec 2017 r. Na europejskim rynku pojawi się na początku roku 2018.